جامعه

خیز شورا برای اصلاح فرآیندهای کمیسیون ماده ۵/فساد و زد و بند در کمیسیون ماده ۵ وجود ندارد

خیز شورا برای اصلاح فرآیندهای کمیسیون ماده ۵/فساد و زد و بند در کمیسیون ماده ۵ وجود ندارد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درباره پیشنهاد این کمیسیون برای اصلاح فرآیندهای حاکم بر کمیسیون ماده 5 توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی عباسی در گفت وگو با آپارات نیوز. وی در خصوص طرح پیشنهادی کمیسیون شهرسازی با عنوان الزام شهرداری تهران به اصلاح فرآیندهای دبیرخانه کمیسیون بند 5، گفت: این لایحه به افزایش شفافیت کمک می کند. زیرا در این لایحه به دنبال این هستیم که در تهیه طرح هایی که به کمیسیون بند 5 ارائه می شود، منافع عمومی در اولویت قرار گیرد و منافع شخصی حاکم شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح علاوه بر شفافیت، شهرداری موظف به بررسی سیستمی موارد ماده 5 است گفت: بنابراین کمیسیون ماده 5 در بررسی طرح های شهری، طرح های محلی و موضوعی و همچنین بررسی پرونده های پلاک و طرح های موردی با اطلاع رسانی به شهروندان و جلب نظر آنان فعال شده و حقوق شهروندی و شهروندان محفوظ است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا روال معمول در کمیسیون ماده 5 نبود که این طرح را به شورا آوردید؟ وی ادامه داد: این طرح پیش رونده است و می تواند شفافیت را افزایش دهد زیرا معتقدیم ممکن است در پلاک های کشی به مصالح شهر کم توجهی شود و تنها نگاه ویژه به پلاک خصوصی یا کش امکان تضعیف منافع عمومی را دارد. • بر منافع عمومی تأثیر بگذارد و به آنها آسیب برساند. اما این طرح به گونه ای است که در صورت تصویب، منافع عمومی را در اولویت قرار می دهد و هر طرحی که شرایط لازم را داشته باشد و بین منافع عمومی و خصوصی تعادل برقرار کند، در کمیسیون بند 5 بررسی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دستور کار جلسه قرار دارد اما به دلیل تعدد دستور کارها هنوز به آن رسیدگی نشده است، گفت: ارائه این طرح از سوی شورا ربطی به تصمیمات اخیر شهرداری در سال جاری ندارد. کمیسیون ماده 5 و ما با این طرح افکار عمومی مدیریت شهری را کنترل می کنیم.

وی افزود: هدف ما از ارائه این لایحه این نیست که کمیسیون بند 5 تاکنون ناموفق بوده یا به بیراهه رفته است، بلکه معتقدیم مرز باریکی بین حفظ منافع شهر و مصالح شهر وجود دارد. شهروندان و این باید با سیستم سازی و شفاف سازی انجام شود.از فساد و مبارزه جلوگیری کنید.

رئیس کمیسیون توسعه شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون ماده پنج فساد و تعارض وجود دارد؟ وی ادامه داد: در این کمیسیون نداریم اما چارچوب بندی پرونده می تواند ابهام آمیز و سلیقه ای باشد و باید از نقطه ضرر جلوگیری کنیم و حقوق عادلانه ای را برای همه برقرار کنیم و در راستای بهبود فضای اداری گام برداریم. و احترام به حقوق شهروندان».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا