بین الملل

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن: مذاکرات وین را ترک کن

این نامه توسط مایکل مک کاول، یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شد و 109 نفر از همکاران وی نامه را امضا کردند.

نماینده آمریکا در بایدن در نامه ای به بایدن نوشت: ما این نامه را نوشتیم تا از شما بخواهیم فورا مذاکرات بی نتیجه را برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک متوقف کنید و در عوض از تحریم های موجود استفاده کنید. علیه ایران، به ویژه در مورد تجارت نفت بین ایران و چین».

این اتهامات به این دلیل مطرح می شود که بسیاری از کارشناسان آمریکایی و حتی مقامات آمریکایی اذعان دارند که تحریم ها علیه ایران به تعویق افتاده و اقتصاد ایران در حال خنثی کردن اثرات تحریم ها است.

به عنوان مثال، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا حدود دو هفته پیش اعتراف کرد که تحریم‌ها علیه ایران بدون هیچ نتیجه‌ای برای واشنگتن تمام شده است.

نیویورکر در گزارشی مفصل از برنامه هسته ای و موشکی ایران نوشت که ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از فشارها ابایی نداشت، اما به برنامه های موشکی و هسته ای خود سرعت بخشید.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه که نیویورکر نامی از او نبرد، گفت گزینه هایی مانند تحریم ها قدیمی شده اند. وی افزود: «تحریم ها به وضوح نتایجی را که همه ما می خواستیم به بار نیاورد.

311311

دکمه بازگشت به بالا