جامعه

درمان سل رایگان است – آپارات نیوز

درمان سل رایگان است - آپارات نیوز

رئیس اداره مبارزه با سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: متاسفانه با وجود گذشت دو سال و نیم از شیوع این بیماری و عادت کردن جامعه به کرونا، ما هنوز 15 درصد کاهش در تشخیص موارد سل داریم.”

به گزارش آپارات نیوز، دکتر. مهشید نشی با اشاره به بی توجهی به بروز بیماری سل پس از همه گیری کرونا، گفت: تمام تمرکز سیستم بهداشت و درمان کشورهای جهان از جمله ایران بر کنترل کرونا بود و این موضوع دامنگیر دیگران شد. . برنامه های بهداشتی روتین

وی افزود: سل و کرونا هر دو بیماری تنفسی هستند و عمدتاً ریه ها را درگیر می کنند و در علائم بالینی این دو شباهت وجود دارد. اما معمولاً سرفه در کرونا خشک و بلغم در سل است.

رئیس اداره مبارزه با سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در ابتدای شیوع کرونا، مردم و پزشکان تصور می‌کردند هر فردی که سرفه کند به ویروس کرونا مبتلا شده است. همه این عوامل و شرایط باعث کاهش 30 درصدی در تشخیص موارد سل در سال اول شیوع کرونا شد.

نشی ادامه داد: متاسفانه با وجود اینکه دو سال و نیم از شیوع این بیماری می گذرد و جامعه به کرونا عادت کرده است، همچنان 15 درصد افت در تشخیص موارد سل داریم.

رئیس اداره مبارزه با سل و جذام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: برخی از بیماران کرونایی از سندرم کووید مزمن رنج می‌برند و سرفه‌هایشان ادامه دارد و تشخیص بیماری سل را دشوار می‌کند.

وی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه خدمات تشخیص و درمان بیماری سل در کشور ما رایگان است، گفت: افراد مشکوک و کسانی که سرفه آنها بیش از دو هفته همراه با تب خفیف و تعریق شبانه ادامه داشته باشد می توانند به نزدیکترین پایگاه مراجعه و به مرکز مراجعه کنند و در حال بررسی برای سل

ناشهی یادآور شد: افراد مبتلا به دیابت، ایدز، سرطان و بیماران دیالیزی بیشتر مستعد ابتلا به سل هستند. اگر افراد مبتلا به سل تشخیص داده شوند، درمان آنها رایگان خواهد بود و خانواده آنها نیز به صورت رایگان مورد ارزیابی و درمان قرار می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا