دانش و سلامت

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

درچه صورتی گوش‌درد و گلودرد شدید نشانه کرونا ست؟

طبق این گزارش شفافیک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: طبق مشاهدات بالینی ، یک علائم جدید به صورت گلو درد و درد شدید یک طرفه در بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مشاهده شده است.

دکتر کامران خداکارمی با اشاره به مشاهدات بالینی تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی ، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون ، طبق مشاهدات بالینی ، تعدادی از متخصص گوش و حلق و بینی که در گروه های علمی معرفی شده اند ، علائم جدیدی در قالب گلو درد و درد شدید. ” یک طرف در بیماران مشکوک به تاج مشاهده شده است.

وی افزود: این علائم ، که گاه با سردردهای بسیار شدید یا سایر علائم تاج همراه است ، در صورت عدم وجود مشکلاتی مانند ریفلاکس اسید و زخم دهان مشاهده شده است ؛ بررسی در این افراد هیچ نشانه ای از قرمزی یا التهاب در گلو را نشان نداد. نه ، یا کمی قرمزی روی لوزه ها دیده می شد که نمی توانست درد شدید را توجیه کند.

خدکارمی ادامه داد: در بیش از نیمی از این بیماران آزمایش کرون مثبت بوده و در برخی از این افراد علائم تاج دیگر نیز وجود دارد مانند درد بدن ، سردرد ، اختلالات گوارشی و علائم عصبی مانند نوسانات خلقی.

وی افزود: یکی دیگر از علائم بالینی که این روزها دیده می شود وجود تیروئیدیت (التهاب دردناک تیروئید) در برخی از افراد است. با توجه به اینکه تیروئیدیت در این فصل به طور مکرر اتفاق نمی افتد و بیمارانی که مورد بررسی قرار می گیرند تمایل به تیروئیدیت از نظر سن و جنس ندارند ، تیروئیدیت ممکن است یک علامت بالقوه تاج قلمداد شود.

این متخصص گوش ، بینی و گلو توضیح داد: اگر کسی دچار درد شدید گلو و گوش شود ، بیش از چهار یا پنج روز طول می کشد. در دندانهای انتهایی یا مفصل فک و غیره هیچ التهابی مشاهده نشده است. ممکن است به تاج شک کنید.

خدکارمی گفت: افرادی که درد گوش یک طرفه و شدید دارند و گلو درد دارند باید بیش از حد مراقب باشند: “این افراد باید از ماسک استفاده کنند و از تماس با دیگران خودداری کنند و توسط پزشک معالجه شوند.”

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا