استانها

در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین ماه مسافران زیادی به استان ورود کردند و از جاذبه‌های گردشگری بازدید شد.

وی افزود: در نوروز امسال حدود ۶۱۵ هزار نفر در امکان اقامتی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: در استان کردستان پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی و غیرهتلی وجود دارد و به صورت اضطراری در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از ظرفیت دیگر دستگاه ها استفاده شده است.

مهرزاد تصریح کرد: در سال گذشته مرمت بناهای تاریخی ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و شاخص های استانی کامل شده است.

وی گفت: سال گذشته توسط کارشناسان آثار تاریخی زیادی شناسایی و تعداد ۳۰ مورد از آن ثبت شده است همچنین در سالهای گذشته تعدادیک هزار و ۵۲ مورد ثبت ملی شده امیدوارم امسال نیز تعدادی دیگر از آثار را ثبت جهانی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان عنوان کرد: به لحاظ تسهیلات به بخش گردشگری جزو استان های خوبی هستیم هر چند بانک های عامل در این خصوص همکاری های لازم را ندارند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان کردستان پنج رویداد بسیار مهم ثبت ملی و جهانی شد که شامل جشنواره توت فرنگی شیان، نوروزی کردی در پالنگان و نوروز سنندج، عروسی پیرشالیار، مراسم کومسای است.

وی یادآور شد: مراسم هزار دف در روستای پالنگان ساعت ۱۵ روز جمعه برگزار خواهد شد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا