جامعه

در شب یلدا مراقب سوء استفاده‌گران باشید

در شب یلدا مراقب سوء استفاده‌گران باشید

در آستانه شب یلدا ، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان غیرنظامی به ویژه کاربران فضای مجازی هشدار داد.

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی وی با اشاره به مجاورت شب یلدا و توصیه شهروندان مبنی بر عدم برگزاری جلسات خانوادگی در عصر امروز ، اظهار داشت: توصیه می شود سنت شب یلدا از طریق فضای مجازی برای جلوگیری از ورود مجدد ویروس انجام شود. جلسات خانوادگی گسترش می یابد ، اما لازم است. ” کاربران باید نکات مربوط به استفاده از این فضا و همچنین به طور کلی در شب یلدا را دنبال کنند.

وی با اشاره به امکان تشکیل گروه هایی برای تبریک یلدا با پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی گفت: “کاربران باید توجه داشته باشند که وقتی وارد گروهی می شوند و دانش کافی در مورد آن و اعضای آن دارند ، گاهی افراد سودجو می توانند گروه تشکیل دهند. و سپس از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در آن استفاده کنید.

وی گفت: “همچنین ، قبل از به اشتراک گذاشتن هر محتوایی ، فکر کنید و از انتشار اطلاعات خصوصی خود بپرهیزید.” گاهی اوقات افراد غیر ممکن است توسط مدیر گروه به گروه اضافه شوند.

معظمی گودرزی در مورد پیام های ارسالی برای تبریک شب یلدا نیز گفت: گاهی مشاهده می شود پیام هایی حاوی لینک های ناشناس برای کاربران ارسال می شود و از آنها خواسته می شود برای دریافت پیام شب یلدا بر روی لینک مذکور کلیک کنند. برای مشاهده ، برخی از موارد موجود در این پیام ها دارای تصاویر متحرک برای تبریک است. اما گاهی اوقات افراد سودجو می توانند با ایجاد پیوندهایی آلوده به بدافزار یا ویروس ، تلفن های همراه یا رایانه ها را آلوده کنند ، به همین دلیل به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم پیوندهای ناشناس را باز نکنند.

وی به احتمال تقلب در پوشش تخفیف شب یلدا ، بسته شب یلدا ، قرعه کشی شب یلدا و … اشاره کرد. یا کالاهای دیگری را تحت عنوان حراج یلدا تبلیغ کنید ، در این صورت خرید کاربران از وب سایت های معتبر و مجاز برای کاربران ضروری است. هنگام سفارش کالا نیز بهتر است صورتحساب را در محل تسویه کنید و از صحت کالای سفارش داده شده اطمینان حاصل کنید.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ، مواردی وجود داشته است که کلاهبرداران و سودجویان به بهانه برنده شدن در قرعه کشی ، بسته های ویژه اینترنت ، تخفیفات و غیره از اطلاعات کارت بانکی کاربران سوused استفاده کرده و یا حتی از اطلاعات هویتی آنها سو mis استفاده کرده اند. فروخت آنها استفاده می کنند که شهروندان باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی در مورد کلاهبرداری به بهانه بسته های اینترنتی نیز گفت: “هر گونه تخفیف ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارائه می دهند ، البته باید از طریق وب سایت یا رسانه های رسمی آنها اطلاع داده شود.” بنابراین ، شهروندان نیز باید در این مورد هوشیار باشند.
انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا