جامعه

در شهر قم با کمبود زمین برای تأمین مسکن مواجه هستیم

در شهر قم با کمبود زمین برای تأمین مسکن مواجه هستیم

آپارات نیوز/ قم معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در حال حاضر با توجه به ثبت نام حدود 130 هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن، تنها به 35 هزار نفر از آنها زمین داده شده است. برای جبران این تقاضا، تملک زمین های منقضی شده در اولویت است.

به گزارش آپارات نیوز، داوود طلوعی گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بخشی از استان قم ساخت 63 هزار واحد مسکونی در دوره چهار ساله است.

وی افزود: این بخشی از ساخت و ساز استان و تمام شهرستان های آن است که شامل خود مالکان و در محدوده بافت فرسوده می شود.

طلوعی تصریح کرد: تاکنون حدود 130 هزار متقاضی مسکن در استان قم در سامانه ثبت نام کرده اند که به کمتر از یک سوم این تعداد زمین داده شده است.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها در نهایت حدود یکصد هزار متقاضی واجد شرایط چهارگانه خواهند بود و بر اساس سیاست دولت سیزدهم باید برای این تعداد متقاضی یک واحد مسکونی تامین شود.

طلوعی افزود: بر این اساس باید از ظرفیت اراضی واگذار شده در سال های گذشته اما هیچ گونه ساخت و ساز در مهلت مقرر برای آن استفاده نشود و همه طبق قانون و فرم واگذاری پس گرفته شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: با رعایت دقیق و بر اساس قانون و ضوابط قرارداد واگذاری، در صورتی که مهلت قانونی ساخت و ساز در اراضی ملی باشد. پس از آن، این اداره کل از کاربری به مسکونی برای اسکان مردم قم تبدیل می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا