جامعه

دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع هنوز ابلاغ نشده است

دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع هنوز ابلاغ نشده است

به گفته رئیس ستاد مرکزی ثبت نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش، دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع هنوز ابلاغ نشده است.

سید مجتبی هاشمی در گفت و گو با آپارات نیوز، با بیان اینکه در حوزه ثبت نام دانش آموزان اتباع باید با وزارت کشور و وزارت امور خارجه هماهنگ شویم، اظهار کرد: سیاست‌های عمومی جمهوری اسلامی ایران میزبانی از این عزیزان است، یعنی همان امکاناتی که دانش آموزان هم میهن ما در مدارس و برای تحصیل می گیرند، دانش آموزان اتباع نیز می گیرند.

وی در عین حال با بیان اینکه مقررات ثبت نام دانش آموزان اتباع هر سال متفاوت است، تصریح کرد: مرکز بین الملل وزارت آموزش و پرورش که تصدی این امر را بر عهده دارد، جلساتی با دوستان خارج از مجموعه آموزش و پرورش داشته است اما هنوز به دستورالعملی واحد نرسیده‌اند و به محض اینکه این دستورالعمل احصاء شود، حتما ابلاغ می شود.

رئیس ستاد مرکزی ثبت نام دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به اینکه نهایتا تا چه زمانی دستورالعمل ثبت نام  دانش اموزان اتباع ابلاغ می شود؟، توضیح داد: سال گذشته مرداد ماه ابلاغ شد و بعد از آن دانش آموزان اتباع توانستند ثبت نام را انجام دهند.

هاشمی همچنین در پاسخ به این  سوال که آیا ابتدا دانش آموزان ایرانی ثبت نام  و سپس در صورت وجود ظرفیت خالی، ثبت نام دانش آموزان اتباع انجام شود؟، گفت: خیر، ثبت نام بر مبنای احراز محل سکونت این دانش آموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا