بین الملل

دفع حملات پهپادی گسترده اوکراین به کریمه با کمک جنگال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش روسیه تلاش ارتش اوکراین برای انجام یک حمله پهپادی گسترده به  شبه جزیره «کریمه» را دفع کرد.

به گزارش منابع خبری، در بیانیه  وزارت دفاع روسیه آمده است: «سامانه‌های پدافند هوایی ۶ پهپاد را سرنگون کردند و چهار پهپاد دیگر توسط سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) سرنگون شدند.»

بر اساس این گزارش، هیچ خسارتی به زیرساخت‌های کرمیه وارد نشده است. در دو روز گذشته نیز پدافند هوایی روسیه ۱۵ پهپاد اوکراینی را در مناطق  مختلف عملیاتی از جمله «خرسون» و «لوهانسک» سرنگون کرد.

وزارت دفاع  روسیه اعلام کرد که روز سه شنبه یک پهپاد نظامی که قصد حمله به یک کارخانه گاز نزدیک مسکو را داشت، از کار افتاد. بقایای پیدا شده این پهپاد نشان می‌دهد که این پهپاد در اوکراین ساخته شده است.

سازمان خدمات اضطراری روسیه گفته، این پهپاد در کنار یک ایستگاه توزیع سوخت در شهر «کولومنا» در حومه مسکو اصابت کرده است اما هیچ تلفات و آسیبی به تاسیسات شهری وارد نکرده است.

منابع روسی می‌گویند تاسیسات مربوطه متعلق به شرکت گازپروم است. فرماندار مسکو گفته است هدف این پهپاد احتمالا زیرساختهای غیرنظامی بوده است. «آندری وروبویوف» می‌گوید که این رویداد صبح سه شنبه اتفاق افتاده است. طبق برآوردهای اولیه، یک تیم تحقیقاتی و کارشناس در صحنه درحال بررسیهای دقیقتر و جمع آوری اطلاعات است. 

 

دفع حملات پهپادی گسترده اوکراین به کریمه با کمک جنگال

 

چندی قبل سازمان امنیت و همکاری در اروپا که بر تقویت نظامی روسیه قبل از تهاجم فوریه نظارت داشت به استقرار تعداد زیادی سامانه جنگال روسیه در شرق اوکراین اشاره کرد.خلبانان جنگنده نیروی هوایی اوکراین اولین کسانی بودند که اثرات تشدید پارازیت روسیه را احساس کردند. هنگامی که یگان‌های جنگال روسیه شروع به استقرارکردند، خلبانان اوکراینی دریافتند اغلب ارتباطات هوا به زمین و هوا به هوا و تجهیزات ناوبری اختلال می‌شود و رادارشان از کار می‌افتد (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا