دانش و سلامت

دلار بخریم یا نه؟ – آپارات نیوز

دلار بخریم یا نه؟ - آپارات نیوز

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20 هزار تومان بود که نوسانات آن می تواند بین 17 هزار تومان تا 23 هزار تومان باشد.

وی ادامه می دهد: بودجه بسته برای سال آینده 11 هزار و 500 تومان است و بازار آزاد حدود 20 درصد بیشتر از این نرخ است. دلار زیر 15 هزار تومان توجیهی ندارد.

وی گفت: با پایان یافتن سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار دچار نوسان می شود. در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. اگر دلار هم سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر بمانیم تا اواخر سال جاری قیمت طلا ، سکه و دلار پایین بیاید. به نظر می رسد انتخابات در ایران امسال از رشد قیمت دلار تا پایان سال جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه می دهد: “در حال حاضر ، قیمت خانه بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی برای بازار سرمایه در دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روند کلیه سهام بازار سرمایه را نمی توان پیش بینی کرد.

کریم زاده در پایان گفت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که ارز 4200 به آنها تعلق دارد در حال حاضر حذف می شوند. تنها محصول نفتی که گران نشده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازار سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا