بین الملل

دمشق اقدام ترکیه و آمریکا در قطع آب شرب یک میلیون سوری را محکوم کرد

دمشق اقدام ترکیه و آمریکا در قطع آب شرب یک میلیون سوری را محکوم کرد

دولت سوریه بار دیگر تداوم اشغالگری ترکیه و آمریکا و محروم کردن بیش از یک میلیون سوری ساکن الحسکه و حومه(شمال سوریه) را محکوم کرد.

به گزارش آپارات نیوز، وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آب آشامیدنی بیش از یک میلیون شهروند سوری ساکن الحسکه و حومه، از سازمان ملل متحد خواست تا برای جلوگیری از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، منشورها و تمامی هنجارهای بین‌المللی، اقدام فوری و مؤثری انجام دهد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است: اهالی شهر الحسکه و اطراف آن، همچنان بین اشغالگران ترکیه و گروه‌های تروریستی مزدور آن و اشغالگران آمریکایی و ابزارهای شبه‌نظامیان تجزیه طلب این کشور که آب آشامیدنی را قطع می‌کنند، گیر کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به شدت ادامه محرومیت بیش از یک میلیون سوری از آب شرب را محکوم می‌کنیم و این را جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و تهدیدی جدی برای سلامت عمومی به ویژه با توجه به افزایش بی سابقه دما در منطقه می دانیم.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود آورده است: سوریه از سازمان ملل می‌خواهد که اقدام فوری و مؤثری برای توقف این نقض فاحش قوانین بین‌المللی و تمامی کنوانسیون‌ها و هنجارهای بین‌المللی انجام دهد و برای از سرگیری سریع پمپاژ آب اطمینان حاصل کند.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد که دمشق بار دیگر خواهان پایان حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای در خاک سوریه است و احیای اقتدار دولتی و از سرگیری فعالیت نهادهای رسمی آن در شمال، شمال شرق و شمال غرب تنها راه پایان دادن به رنج مردمان این منطقه است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا