عمومیکسب و کار برتر

دوره آموزشی wordpress

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مبتنی بر PHP و MySQL است که معمولاً برای ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. این سیستم مدیریت محتوا دارای ویژگی‌های بسیاری از جمله معماری پلاگین و سیستم قالب است. وردپرس توسط بیش از 60 میلیون وب‌سایت استفاده می‌شود که 33.6٪ از 10 میلیون وب‌سایت برتر تا آوریل 2019 را شامل می‌شود. وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت وب‌سایت در حال استفاده است.

وردپرس اولین بار در 27 می 2003 توسط بنیان‌گذاران آن مت مولنوگ و مایک لیتل منتشر شد. این ابزار حیاتی برای کسب‌وکارها اکنون توسط تیمی از توسعه‌دهندگان نگهداری  و به کمک جامعه‌ای از کاربران و داوطلبان پشتیبانی می‌شود. وردپرس یک نرم‌افزار رایگان و متن‌باز است که تحت مجوز GPLv2 (یا جدیدتر) منتشر شده است.

کاربردهای وردپرس

وردپرس کاربردهای بسیار زیادی دارد و می‌توان آن را جزء یکی از پرکاربردتریتن ابزارهای موجود در توسعه وب دانست. در زیر چند تا از مهم‌ترین کاربردهای این سیستم مدیریت محتوا آورده شده است.

  1.  وبلاگ نویسی

وردپرس یک پلت فرم وبلاگ نویسی فوق‌العاده محبوب است. این یک راه آسان برای ایجاد و مدیریت یک وبلاگ در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آن‌ها اجازه خواهد داد پست‌ها، صفحات، تصاویر و سایر مطالب را به سایت خود اضافه کنند. وردپرس همچنین دارای طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها و تم‌ها است که می‌توان از آن‌ها برای شخصی‌سازی ظاهر و جلوه وبلاگ یا سایت استفاده کرد.

  1. سیستم مدیریت محتوا (CMS)

وردپرس را می‌توان برای چیزی بیشتر از وبلاگ نویسی استفاده کرد. این یعنی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) بسیار قدرتمند است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی محتواهایی مانند صفحات، پست‌ها، تصاویر و سایر رسانه‌های دیگر را ایجاد، مدیریت و به‌روز کنند. همچنین مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارها را برای مدیریت نقش‌های کاربر، مجوزها و کنترل دسترسی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  1. تجارت الکترونیک

وردپرس همچنین می‌تواند برای ایجاد یک سایت شبکه اجتماعی استفاده شود. افزونه‌های وردپرس مانند BuddyPress و BBPress به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی یک شبکه اجتماعی ایجاد کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد پروفایل‌های کاربر، انجمن‌ها و سایر ویژگی‌ها را برای شبکه اجتماعی خود ایجاد کنند.

  1. 4. وب‌سایت‌های سفارشی

وردپرس همچنین می‌تواند برای ایجاد وب‌سایت‌های سفارشی استفاده شود. از تم‌ها و افزونه‌هایی که در وردپرس موجود است می‌توان برای ایجاد تقریباً هر نوع وب‌سایتی مانند سایت‌های نمونه کار، سایت‌های شرکتی، سایت خبری و موارد دیگر استفاده کرد.

  1. 5. انجمن‌ها

وردپرس می‌تواند برای ایجاد انجمن استفاده شود. افزونه‌های وردپرس مانند bbPress و Simple:Press به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی انجمن‌هایی را در سایت خود ایجاد و مدیریت کنند.

مزایای وردپرس چیست؟

از مهم‌ترین مزایای وردپرس می‌توان به فهرست مزایای زیر اشاره کرد:

  1. استفاده آسان: وردپرس بسیار کاربرپسند و آسان برای استفاده است. حتی اگر با کد نویسی یا طراحی سایت آشنایی ندارید، می‌توانید به راحتی یک وب‌سایت زیبا با وردپرس ایجاد کنید.
  2. طراحی انعطاف‌پذیر: وردپرس هزاران تم و افزونه را ارائه می‌دهد که به کاربران انعطاف‌پذیری خواهد داد تا وب‌سایت خود را به راحتی شخصی‌سازی کنند. شما می‌توانید به‌عنوان یک کاربر به راحتی طرح و طرح وب‌سایت خود را انتخاب کنید و رنگ‌ها، فونت‌ها و موارد دیگر را تغییر دهید.
  3. مناسب برای سئو: وردپرس سیستمی مناسب برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را برای آن‌ها بهینه کنید. این ویژگی ذاتی وردپرس به شما کمک می‌کند تا ترافیک و بازدید بیشتری برای وب‌سایت خود به صورت ارگانیک بگیرید.
  4. امنیت: وردپرس بسیار امن است و به طور مرتب به‌روز می‌شود تا وب‌سایت شما را در برابر بدافزارها و سایر تهدیدات امنیتی ایمن نگه دارد.
  5. پشتیبانی: وردپرس جامعه بزرگی از کاربران و توسعه‌دهندگان دارد که پشتیبانی و منابع را ارائه می‌کنند. این باعث می‌شود وقتی به کمک نیاز دارید، به راحتی پیدا کنید.
  6. مقرون‌به‌صرفه: وردپرس رایگان و متن‌باز است و آن را به گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد یک وب‌سایت تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید عملکرد آن را با افزونه‌ها و تم‌ها گسترش دهید که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را با هزینه کم ارائه می‌دهند.

معایب وردپرس چیست؟

در کنار همه مزایای که وردپرس دارد، معایبی نیز برای آن وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سفارشی‌سازی محدود: وردپرس در مورد سطح سفارشی‌سازی که می‌توانید به دست آورید می‌تواند محدودکننده باشد. شما فقط می‌توانید طراحی سایت خود را تا حدی شخصی‌سازی کنید و افزونه‌ها می‌توانند در کارایی خود محدود شوند.
  2. مسائل امنیتی: سایت‌های وردپرس در برابر نقض امنیتی و هک آسیب‌پذیر هستند، به خصوص اگر سایت و افزونه‌های خود را به‌روز نگه ندارید.
  3. زمان بارگذاری آهسته: سایت‌های وردپرس به دلیل حجم زیاد کد و افزونه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند ممکن است کند بارگذاری شوند. این می‌تواند تا حدود کمی مشکل ایجاد کند.

فرصت‌های شغلی با یادگیری وردپرس

افراد با یادگیری اصولی و حرفه‌ای وردپرس می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مشغول به کار شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

  1. توسعه‌دهنده وردپرس

توسعه‌دهندگان وردپرس مسئول طراحی و ایجاد یک وب‌سایت کاربردی وردپرس هستند. آن‌ها باید درک درستی از زبان‌های برنامه‌ نویسی مانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت و PHP داشته باشند. همچنین توسعه‌دهندگان وردپرس مسئول طراحی قالب و افزونه‌های وردپرس برای اهداف مختلف هستند.

  1. 2. کارشناس پشتیبانی وردپرس

متخصصان پشتیبانی وردپرس از کاربرانی که با وردپرس خوب بلد نیستند کار کنند، پشتیبانی فنی ارائه می‌دهند. آن‌ها باید درک قوی از پلتفرم وردپرس داشته باشند و بتوانند مشکلات فنی را عیب‌یابی کنند.

  1. 3. مدیر محتوای وردپرس

مدیران محتوای وردپرس مسئولیت مدیریت محتوای یک وب‌سایت وردپرس را بر عهده‌دارند. آن‌ها باید درک درستی از SEO و تحقیقات کلمات کلیدی داشته باشند تا بتوانند محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنند.

  1. 4. متخصص سئو وردپرس

متخصصان سئوی وردپرس مسئول بهینه‌سازی وب‌سایت وردپرس برای مشاهده موتورهای جستجو هستند. آن‌ها باید درک قوی از بهترین شیوه‌های سئو و توانایی اجرای آن‌ها داشته باشند.

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

یادگیری وردپرس به دلایل مختلفی لازم و همچنین بسیار مفید است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز محسوب می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی وب‌سایت‌هایی را با حداقل دانش کدنویسی ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند. طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها، از جمله قالب‌های وردپرس سفارشی، ناوبری کاربرپسند، و مجموعه‌ای از افزونه‌ها را ارائه می‌دهد که عملکرد آن را گسترش می‌دهد.

یادگیری وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا وب‌سایت‌هایی با ظاهر حرفه‌ای به سرعت و به راحتی ایجاد کرده و در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کنید. یادگیری وردپرس این همچنین یک راه عالی برای به‌روز ماندن در مورد آخرین فن‌آوری‌ها و روند توسعه وب است. در دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس نحوه بالا آوردن سایت با وردپرس را خواهیم آموخت.

پیش‌نیازهای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای طراحی سایت با آموزش وردپرس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. نام دامنه و میزبانی وب برای راه‌اندازی وب‌سایت
  2. دانش HTML و CSS
  3. آشنایی با نحوه نصب وردپرس
  4. آشنایی با قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس (توانایی استفاده از افزونه و قالب وردپرس)
  5. آشنایی با داشبورد وردپرس
  6. درک نحوه عملکرد وردپرس
  7. امکان نصب و پیکربندی افزونه‌ها و تم‌ها
  8. امکان ایجاد و سفارشی‌سازی محتوا (صفحات و پست‌ها)

طراحی سایت با وردپرس چگونه است؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب است که امروزه استفاده از آن بسیار گسترش یافته است. متن‌باز بودن، طراحی و مدیریت آسان، تنوع در افزونه‌ها، توسعه‌پذیری سریع و انعطاف‌پذیری زیاد باعث این محبوبیت و گسترس روزافزون شده است.استفاده از این سیستم به حدی آسان است که شما با آموزش وردپرس تصویری می‌توانید به‌راحتی نیاز خود را در طراحی سایت برطرف کنید. در گذشته تنها برنامه‌نویسان قادر به طراحی سایت بودند. اما امروزه تمام افراد بدون هیچ‌گونه دانشی در زمینه برنامه‌نویسی می‌توانند سایت خود را راه‌اندازی کرده یا از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

قالب‌ها و افزونه‌های لازم برای ساخت انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و … معمولاً روی اینترنت وجود دارد. چگونگی استفاده از آن‌ها را می‌توانید در دوره آموزش وردپرس به‌خوبی یاد بگیرید. طراحی یکی از مباحثی است که برای انجام آن باید برنامه‌نویسی را به‌خوبی بلد باشید. البته قالب‌های وردپرس را می‌توانید رایگان یا در ازای پرداخت پول از سایت‌های زیادی تهیه کنید.

پلاگین در وردپرس چیست؟

پلاگین یا افزونه نوعی نرم‌افزار است که گروهی از توابع را در بر می‌گیرد. در آموزش ساخت سایت با وردپرس با این افزونه‌ها آشنا می‌شوید و می‌توانید آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید. افزونه‌ها قابلیت‌های سایت را گسترش می‌دهند و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌کنند.به زبان نوشته شده‌اند و به‌صورت یکپارچه با وردپرس ادغام می‌شوند؛ بنابراین برای فراگیری آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس شما هیچ نیازی به دانستن یک خط کد ندارید.

هزاران افزونه رایگان در فهرست رسمی افزونه‌های وردپرس وجود دارد. از آنجایی که بیشتر این افزونه‌ها رایگان ارائه می‌شوند، معمولاً پشتیبانی فنی ندارند. شما به‌عنوان مدیر سایت باید افزونه مناسب را انتخاب و آن را نصب کنید. با استفاده از تاریخ به‌روزرسانی، رتبه‌بندی و سایر ویژگی‌های افزونه می‌توانید بهترین و مطمئن‌ترین افزونه تشخیص دهید. با مشاهده فیلم آموزش وردپرس از مبتدی تا پیشرفته به طور کامل کار با افزونه‌ها و نصب آن‌ها را به‌راحتی یاد می‌گیرید.

وردپرس را می‌توانید با استفاده از تم‌ها و پلاگین‌های موجود در آن شخصی‌سازی کنید. تم‌ها و (plugin) را می‌توانید به‌راحتی از سایت رسمی و هزاران سایت دیگر، دانلود کنید. تم‌ها نمای کلی سایت را می‌سازند و افزونه‌ها به گسترش عملکرد سایت کمک می‌کنند.

ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس چگونه است؟

از مهم‌ترین مباحثی است که در کار با وردپرس باید آن را فرابگیرید. راه‌اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس هزینه‌های شما را در مقابل سایر سیستم‌های فروشگاهی تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وردپرس یک سیستم وبلاگ‌نویسی و مدیریت محتوای فوق‌العاده کاربردی است که مزایای زیادی برای کاربران فراهم کرده است. یکی از مهم‌ترین مزایای وردپرس جامعه بزرگ آن است. افراد زیادی وجود دارند که برای طراحی و توسعه سیستم وردپرس مشغول فعالیت شدند. در واقع مردم از سراسر جهان وقت، دانش و مهارت خود را در به‌روز و ایمن نگه‌داشتن این سیستم صرف می‌کنند.با کمک آموزش وردپرس حرفه‌ای می‌توانید قابلیت‌های وردپرس را درک و پیاده‌سازی کنید؛ بنابراین با آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس می‌توانید از امکانات گسترده این نرم‌افزار بهره کافی را ببرید و با روشی آسان و مقرون‌به‌صرفه به بازاریابی و تبلیغ محصول بپردازید.

از طرفی اگر در اینترنت بگردید، تعداد زیادی از طراحان، توسعه‌دهندگان و بلاگرها را می‌بینید که دانش خود را از طریق پست‌های وبلاگی، دوره‌های آموزشی، فیلم‌ها و حتی ایجاد تم و افزونه به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از آموزش رایگان وردپرس در اینترنت، تا حدودی کار با این نرم‌افزار را یاد بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا