بین الملل

دیدار ظریف با رئیس مجلس عراق

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (دوشنبه) برای دومین مقصد سفر به منطقه و سفر به دوحه وارد بغداد شد ، به ملاقات با مقامات عراقی ادامه داد. پارلمان این کشور تشکیل جلسه داد.

وزیر خارجه ایران در این دیدار بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره ادغام منطقه ای تأکید کرد و از نقش سازنده عراق در این زمینه استقبال کرد.

ظریف با اشاره به اینکه مشاهده تصمیم پارلمان عراق در مورد عقب نشینی نیروهای خارجی احترام به حاکمیت عراق است ، افزود: شکنجه شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از انتخابات پیش رو در ایران و عراق به عنوان نمادی از حاکمیت مردم دو کشور یاد می کند و برای عراق در برگزاری انتخابات صلح آمیز آرزوی موفقیت می کند.

دیدار ظریف با رئیس مجلس عراق

* الحلبوسی از شرایط گسترش تجارت بین ایران و عراق حمایت می کند

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق همچنین به نقش دولت و پارلمان عراق در ایجاد جو صلح آمیز در منطقه و حمایت از گسترش تجارت بین ایران و عراق اشاره کرد.

به گزارش فارس ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این با فواد حسین وزیر امور خارجه و برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرده بود. وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای عراقی خود ضمن استقبال از نقش عراق در منطقه و ابراز نگرانی از اقدامات اخیر داعش در عراق ، بر لزوم ترور شهید سلیمانی و همرزمانش تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جمهور عراق بر اهمیت نقش و حضور تأثیرگذار عراق در امور منطقه تأکید کرد و بر لزوم وجود یک سیستم امنیتی در منطقه با مشارکت همه کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

رئیس هیئت دیپلماتیک همچنین با شخصیت های برجسته اهل سنت و برخی از سران قبایل عراق دیدار کرد.

دیدار ظریف با رئیس مجلس عراق

وی قصد دارد فردا (سه شنبه) به منطقه کردستان عراق سفر کند و با مقامات عراقی دیدار کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به قطر سفر کرده بود و با امیر و وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام /


تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا