بین الملل

رئیس‌جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون پاسخ نمی‌دهد!

رئیس‌جمهور الجزایر به تماس های تلفنی ماکرون پاسخ نمی‌دهد!

یک روزنامه فرانسوی گزارش داد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل این هفته تلاش کرد با همتای الجزایری خود، عبدالمجید تبون تماس بگیرد، اما بی نتیجه بود.

به گزارش آپارات نیوز، روزنامه فرانسوی The Opinion گزارش می دهد که مکرون تلاش کرد تا رئیس جمهور الجزایر را از طریق تلفن متقاعد کند تا در «کنفرانس پاریس درباره لیبی» که در 12 نوامبر در پاریس برگزار می شود، شرکت کند، اما عبدالمجید تبون با همتای فرانسوی خود تماس هایی دریافت کرد. جواب نده.

به نوشته این روزنامه، پس از شکست مکرون در برقراری ارتباط با تبون، ریاست جمهوری فرانسه از طریق کانال های دیپلماتیک الجزایر و پست رسمی دعوت نامه ای رسمی ارسال کرد.

روزنامه “اپینیون” نوشت: رئیس جمهور فرانسه پس از اظهارات توهین آمیز علیه مردم و رهبری الجزایر سعی در احیای روابط با رئیس جمهور الجزایر کرده است.

امانوئل مکرون روز سه شنبه از اختلافات با الجزایر ابراز تاسف کرد و تاکید کرد که به مردم الجزایر و تاریخ آن احترام می گذارد.

پس از اینکه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه موجودیت مردم الجزایر قبل از استعمار را زیر سوال برد و نخبگان حاکم الجزایر را به نفرت انگیزی علیه فرانسه متهم کرد، روابط دو کشور و در نهایت ریاست جمهوری الجزایر تیره شد و سفیر خود در پاریس را احضار کرد و اظهارات مکرون را توهین آمیز خواند. .

تبون در واکنش به سخنان مکرون تاکید کرد: نباید به تاریخ ملت ها لطمه وارد کرد و الجزایری ها را تحقیر نکرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا