بین الملل

رئیس ائتلاف الفتح خواستار بسته شدن فوری مرز با ترکیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح در بیانیه ای حمله ترکیه به اقلیم کردستان عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله هوایی ترکیه به غیرنظامیان در یکی از مراکز گردشگری شهر زاخو را که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها غیرنظامی شد و در میان قربانیان اجساد متلاشی شده کودکان نیز به شدت محکوم می کنیم. ادامه تجاوزات زنجیره ای ترکیه به عراق.

در این بیانیه همچنین آمده است که ترکیه از طریق حملات هوایی، توپخانه ای و زمینی به تجاوزات خود به عراق ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: در پرتو این رفتار تهاجمی، ما محدود به محکومیت جنایت نیستیم و باید موضع ملی برای حمایت از کشور و حاکمیت آن و جان ملت در برابر این حملات ترکیه اتخاذ کرد. ما از دولت می خواهیم که مرزها را فورا ببندد و روابط خود را با ترکیه بسته و فعالیت شرکت های ترک در عراق را متوقف کند.

العامری افزود: ما هرگونه سهل انگاری از سوی دولت در اتخاذ اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از تجاوز و حمایت از ملت عراق در برابر این تجاوز را همدستی و مشارکت در این تجاوز می دانیم و تاکید می کنیم که همه باید سکوت کنند و یا از آن چشم پوشی کنند. این جنایت فجیع یا سعی در توجیه آن داشته باشد، شریک متجاوزان است و خیانت نابخشودنی در حق وطن و ملت خود می کند.

رئیس ائتلاف الفتح خواستار بسته شدن فوری مرز با ترکیه شد

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا