جامعه

رتبه ۹۰ ایران در شاخص “مواجهه با اپیدمی” در میان ۱۹۵ کشور/کسب جایگاه ۴۶ در “پیشگیری و جلوگیری”

بر اساس برآوردهای جهانی هیچ کشوری آمادگی کامل برای مقاومت در برابر اپیدمی ها را ندارد و در این شاخص ایران در بین 195 کشور در رده 90 قرار دارد، در حالی که ایران با امتیاز 36.4 در رتبه 94 در میان 195 کشور در شاخص واکنش سریع قرار گرفته است. در رتبه بندی

امیرعباس محمدی کوشکی، سرپرست تیم اختراعات ایرانیان در گفت وگو با آپارات نیوز، گفت: وی با اشاره به انتشار آخرین گزارش از شاخص امنیت جهانی سلامت 2021، گفت: این گزارش یکی از مهم ترین گزارش های جهانی در مورد شاخص امنیت جهانی بهداشت است که توسط کارشناسان، دانشگاه ها و سازمان ها و شاخص جهانی سلامت GHS تهیه شده است. و بیل گیتس و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و همچنین با همکاری کمیسیون های ملی بهداشت و بیماری های همه گیر، چه به صورت شخصی و چه عمومی بررسی و تهیه کردند.

شاخص GHS 2021 ظرفیت 195 کشور را برای آماده شدن برای اپیدمی ها و اپیدمی ها اندازه گیری می کند، و ارزیابی های اخیر نشان می دهد که همه کشورها به طور خطرناکی برای تهدیدات اپیدمی آینده، از جمله آنهایی که به طور بالقوه ویرانگرتر از Quid-19 هستند، آماده نیستند.

وی گفت: در این مطالعات، یافته ها و رتبه بندی کشورهای مرتبط با این همه گیرها و اپیدمی ها در 195 کشور مورد بررسی قرار گرفت و رتبه آنها در 6 دسته بررسی شد و بر اساس داده ها، هیچ کشوری آمادگی کامل برای اپیدمی یا اپیدمی آینده را ندارد. تهدیدات.”

محمدی کوشکی تاکید کرد: کشورمان ایران با امتیاز 36.5 از 100 در بین 195 کشور در رتبه 90 قرار دارد.

رتبه کشور نمره
اولین آمریکا 75.9
دوما استرالیا 71.1
سوم فنلاند 70.9
چهارم کانادا 69.8
پنجم تایلند 68.2
ششم اسلوونی 67.8
هفتم بریتانیای کبیر 67.2
هشتم آلمان 65.5
نهم کره جنوبی 65.4
دهم سوئد 64.9

سرپرست تیم اختراعات ایرانیان با تاکید بر اینکه ایران با امتیاز 36.5 در جایگاه نهم این رده بندی قرار گرفت، ادامه داد: در این فهرست سومالی با امتیاز 16 در رتبه 195 قرار دارد و به طور کلی اولین کشور در این نمودار آمریکا است. و آخرین آنها در سومالی واقع شده است.

محمدی کوشکی افزود: در این گزارش داده ها و تحقیقات بر اساس 6 مقوله وجود دارد که به شرح زیر است:

ردیف نشانگر
1 پیشگیری و پیشگیری
۲ تشخیص و گزارش
3 پاسخ سریع
4 سیستم های سلامت
5 تعهدات برای بهبود ظرفیت مالی و استانداردهای جهانی
6 محیط پرخطر و پرخطر

وی افزود: جایگاه ایران در این شاخص ها به شرح زیر است:

در شاخص «پیشگیری و پیشگیری» ایران با 42.9 امتیاز در رتبه 46 قرار دارد و در این رده از میانگین جهانی 28.4 امتیاز از 100 را به خود اختصاص داده است.
ایران در گروه مقاومت ضد میکروبی (AMR) امتیاز 58.3 از 100 را کسب کرد.

در شاخص «تشخیص و گزارش»، ایران با امتیاز 28.9 در این رده 102 و در میانگین جهانی امتیاز 32.6 را دارد.

در شاخص «پاسخ سریع» ایران با امتیاز 36.4 در بین 195 کشور در رتبه 94 و در میانگین جهانی سال 2021 از 100 امتیاز 37.6 است.

کشورمان در شاخص «سیستم های سلامت» امتیاز 39.4 را به خود اختصاص داده است و با امتیاز 31.5 در رتبه 70 در بین کشورهای متوسط ​​جهان قرار گرفته است.

در شاخص «تعهد به ارتقای ظرفیت مالی و هنجارهای جهانی» در رده پنجم با تحقیق و داده، ایران با میانگین جهانی 47.8 و امتیاز کلی 27.1 در رتبه 185 قرار گرفته است.

شاخص «محیط پرخطر و محیط پرخطر» آخرین دسته از این گزارش جهانی است که به کشورمان ایران امتیاز 44.4 و میانگین جهانی 55.8 امتیاز داده و در جایگاه 151 قرار دارد.

همچنین ایران در زمینه انتقال انسان به حیوان امتیاز 25، امنیت زیستی 24، ایمنی زیستی 50 و ایمن سازی امتیاز 100 دارد. متأسفانه در پژوهش و فرهنگ با استفاده دوگانه از علم مسئولیت پذیر از 100 نمره صفر گرفت.

محمدی کوشکی خاطرنشان کرد: در این گزارش جهانی، یافته‌ها نشان می‌دهد که اگرچه بسیاری از کشورها توانستند توانایی‌های کووید-۱۹ خود را به سرعت توسعه دهند، اما همه کشورها آمادگی خطرناکی برای رویارویی با تهدید یک اپیدمی و اپیدمی آینده ندارند. با این حال، فرصت بسیار خوبی برای قابلیت های جدید برای دستیابی به عملکرد طولانی مدت در آماده سازی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر کشورها از جمله کشورهای پردرآمد سرمایه گذاری مالی خاصی برای تقویت آمادگی خود در برابر اپیدمی ها یا اپیدمی ها انجام نداده اند و میزان بروز این بیماری پیشرفت کمی داشته و یا پیشرفتی نداشته است.

سرپرست تیم اختراع ایرانی خاطرنشان کرد: توصیه‌های کلیدی این گزارش به شرح زیر است:

کشورها باید بودجه های امنیت سلامت را به بودجه ملی اختصاص دهند و ارزیابی هایی را با استفاده از شاخص GHS 2021 انجام دهند تا برنامه ای ملی برای شناسایی خطرات خود و پر کردن شکاف ها ایجاد کنند.

سازمان های بین المللی باید از شاخص GHS برای شناسایی کشورهایی که به بیشترین حمایت نیاز دارند استفاده کنند.

بخش خصوصی باید از شاخص GHS برای جستجوی فرصت هایی برای همکاری با دولت ها استفاده کند.

موسسات خیریه و سرمایه گذاران باید مکانیسم های جدید تامین مالی را توسعه دهند و از شاخص GHS برای اولویت بندی منابع استفاده کنند.

به گزارش آپارات نیوز، امیرعباس محمدی کوشکی با حضور در جلسات آنلاین اپیدمی کووید-۱۹ در سازمان بهداشت جهانی به ارائه تحقیقات و گزارش به نمایندگی از کشورمان پرداخت. او همچنین در پلتفرم جهانی Covid-19 که توسط مرکز سازمان ملل متحد برای نوآوری و نوآوری و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تحقیقات و نوآوری و علم و تحقیقات جهانی سازمان‌دهی شده است، شرکت کرده است.

تیم اختراع ایرانی و کمیسیون تحقیقات بین المللی در تهیه این گزارش جهانی همکاری داشته اند.

ایران در رتبه 90 این شاخص قرار دارد "مواجهه با اپیدمی" در میان 195 کشور / رتبه 46 در "پیشگیری و پیشگیری"

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا