دانش و سلامت

رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است

رشد پایین جمعیت تهدید بزرگی بر جامعه است

آپارات نیوز/ آذربایجان شرقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد جمعیت کشور بسیار کم است و این یک تهدید برای جامعه است که شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت فرصت داریم.

بهرام عین اللهی پیش از نماز جمعه این هفته تبریز در سخنانی اظهار داشت: تاریخ مقاومت و رشادت های مردم آذربایجان شرقی را به خود دیده است و 43 سال از انقلاب شکوهمند ملت ایران می گذرد و دشمن هر کاری کرده است. برای شکست کشور در این 43 سال استفاده کردیم. با شروع انقلاب اسلامی، منافقین و فرقه های مختلف به وجود آمدند و بعد از اینکه نتیجه نگرفتند، دشمن جنگ تحمیلی را آغاز کرد که ما شهدای زیادی را برای آن تقدیم انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، دشمن تحریم های ناجوانمردانه ای را آغاز کرد و هدف اصلی او توقف انقلاب اسلامی بود و همه شاهد هستند که کرونا در همه کشورهای دنیا مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اما در کشور ما در علاوه بر کرونا، تحریم ها نیز فشار بیشتری ایجاد کردند.

وی افزود: دشمنان تحریم را ادامه دادند اما مدعی شدند که دارو و تجهیزات موضوعیت ندارد در حالی که مشمول دارو و تجهیزات پزشکی هم هستند اما مردم و دانشمندان ما پافشاری کردند و اقدامات قابل توجهی در زمینه تولید و تامین واکسن انجام دادند. بدون توجه به دشمن.» انجام دادند.

عین الهی خاطرنشان کرد: سال گذشته ویروس کرونا کشور ما را درگیر کرد و روزانه 8 هزار بیمار وخیم و 50 هزار مبتلا داشتیم و در چنین شرایطی دولت سیزدهم وارد عمل شد و همه مردم در دولت و وزارت بهداشت تلاش کردند تا سرعت واکسن وارد کشور شد و با سیل واکسن ها مواجه شدیم.

وی گفت: روزانه یک میلیون و 600 واکسن و هشت میلیون و 600 هزار واکسن در هفته تزریق می شد و میزان مرگ و میر و بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشت و جمهوری اسلامی ایران جزو شش کشور برتر این حوزه بود. مقابله با ویروس کرونا.”

وی افزود: تاکنون 96 درصد مردم دوز اول، 86 درصد دوز دوم و 55 درصد مردم نوبت سوم را دریافت کرده اند، انجام می دهیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کرده ایم و از نظر بیمه همگانی شش میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته اند و صندوقی نیز برای بیماری های خاص تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رشد جمعیت ما بسیار کم است و تهدیدی برای جامعه است. شش تا هفت سال برای افزایش جمعیت وقت داریم و شورای اسلامی قانون جمعیت جوانان را تصویب کرد و اردوی جوانان جمعیت ایجاد شد و کارهای مفیدی انجام شد.

به گزارش آپارات نیوز، عین الهی در پایان تاکید کرد: 3.5 میلیون نابارور در جامعه داریم و مصوب شده است که 90 درصد هزینه درمان در مراکز دولتی و 70 درصد هزینه در مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه قرار گیرد. و زنان باردار تا دو سال و فرزندان تا سن پنج سالگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا