جامعه

رنگ به رنگ شدن‌های خطرناک ساوه/پیک چهارم کرونا در راه است

رنگ به رنگ شدن‌های خطرناک ساوه/پیک چهارم کرونا در راه است

آپارات نیوز / مرکزی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ‘اخیراً افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 نشان داده است که احتمال عروق کرونا ویروس چهارم دور از انتظار نیست. ”

در مصاحبه ای با آپارات نیوز ، دکتر محمود کریمی که با ابراز نگرانی از افزایش تعداد ساوه های مبتلا به بیماری کرونا ویروس در ساوه اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 در هفته سوم بهمن برابر با کل ویروس های کرونا در شهرستان در دسامبر امسال بود سال

وی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مرگ و میرهای قلب در این هفته نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ، اظهار داشت: برگزاری برنامه های تجمعی ، پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ، ترافیک غیرضروری در داخل شهر ، گردش در اطراف ، حضور در مکان های عمومی و اجتماعات ادراک از فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک توسط برخی افراد روند بیماری Covid 19 را تسریع کرده است و متاسفانه بسیاری از شهروندان به توصیه های بهداشتی توجه نمی کنند.

معاون بهداشتی ساوه گفت: متأسفانه عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی برخی بیماران با مراجعه به اماكن عمومی و وسایل نقلیه یكی از دلایل افزایش تعداد بیماران در روزهای اخیر است كه منجر به تغییر در شهری از آبی به زرد و نارنجی. “این روزهای آینده خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از قله چهارم این بیماری به رفتار ما بستگی دارد ، افزود: یکی از بزرگترین نگرانی ها و مشکلات کنترل بیماری خروج افراد بیمار از خانه یا حضور افرادی است که احتمالاً به این بیماری مبتلا هستند . اماکن عمومی و شهر. “

وی گفت: وقوع اوج چهارم ویروس کرونا در ساوه قطعاً به دلیل وضعیت روزمره افراد آلوده در روزهای آینده است و باید بپذیریم که ویروس کرونا امسال نیز مانند سال گذشته مهمان ناخوانده نوروز خواهد بود.

وی تأکید می کند: در مورد قله چهارم قطعاً محدودیت های کرونا ویروس در شهر اعمال می شود که پیامدهای اقتصادی جدیدی مانند سال گذشته به همراه خواهد داشت.

دکتر کریمی افزود: یکی از مهمترین راههای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب ادامه استفاده صحیح از ماسک است به طوری که دهان و بینی را کاملاً بپوشاند. استفاده از ماسک در تمام فشارها و مناطق در معرض ضروری است. ماسک های زیر چانه ، در گوش ، داخل جیب ، دور مچ دست و داخل کشوی میز و داشبورد آویزان می شوند یا روی آینه ماشین آویزان می شوند ، از بروز ویروس جلوگیری می کنند.

وی با انتقاد و ابراز تأسف از برگزاری مراسم عروسی ، تشییع جنازه و اجتماعات خانوادگی ، بازگشایی سالن ها و از سرگیری مراسم ها را مضر دانست و افزود: رفتار ویروس کرونا تحت تأثیر رفتار انسان و برگزاری مراسم های دوره ای و تجمعی مانند عروسی و تشییع جنازه است. . “حتی برای حفظ برنامه های ملی و مذهبی در داخل خانه و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی ، تاج ساوه به نارنجی و هشدار دهنده تغییر خواهد کرد. حتی نجات ساوه و ظهور دوباره شهر به مدت دو هفته دور از دسترس نیست.

دکتر. کریمی با تأکید بر اینکه این تغییر رنگ برای ما زنگ خطر جدی است ، افزود: “ما باید از خواب طبیعی بیدار شویم و با رعایت دستورالعمل ها اجازه حرکت ویروس را ندهیم ، زیرا اگر پروتکل را رعایت نکنیم ، تعیین می شود رفتار ویروس و شدت شیوع آن. “

وی گفت: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا وارد قله چهارم بیماری نشویم. زیرا تجربه جهانی نشان داده است که شدت هر قله نسبت به قله قبلی شدت بیشتری دارد. در نتیجه ، این قله قطعاً بدتر است و مضرتر خواهد بود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا