جامعه

روایت مدیرکل هواشناسی گلستان از هشدارهای غیرواقعی/ چرا برخی از پیش‌بینی‌ها دقیق نیست؟

آپارات نیوز/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان به هشدارهای غیرواقعی و جعلی هواشناسی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از هشدارها از کانال هواشناسی نیست.

نوربخش داداشی در گفت و گو با خبرنگار آپارات نیوز، اظهار کرد: هواشناسی در اخطارهای خود سه سطح زرد، نارنجی و قرمز را در نظر می گیرد که صدور اخطار زرد به معنای محدود بودن مکان و مکان وقوع این سامانه و خطرات و حوادث ناشی از آن نیز می باشد. محدود.

وی با بیان اینکه هشدار تراز زرد برای رویدادهای عادی هواشناسی است، تصریح کرد: در اخطار نارنجی شدت سامانه جوی بیشتر است و نیاز به آمادگی دارد و در اخطار تراز قرمز آمادگی کامل و علاوه بر استان لازم است. ، نیاز به آمادگی ملی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: با صدور اخطار نارنجی تمامی دستگاه های اجرایی دستگاه های خدمات رسان با دستور استاندار محترم و با هماهنگی بحران استان در اداره کل هواشناسی تشکیل جلسه خواهند داد. سازمان مدیریت و ما در این جلسه پدیده های جوی مورد نظر را گزارش خواهیم کرد تا آمادگی مقابله با هر پدیده جوی را داشته باشیم.

داداشی در خصوص گلایه برخی افراد از صحت هشدارها و پیش بینی های هواشناسی تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از هشدارها از کانال های هواشناسی نیست و اخیراً عده ای گزارش هایی از منابع مختلف از جمله ناسا در فضای مجازی ارائه می کنند که نه همه درست است بررسی و مشاهده من از یک خبر نشان داد که این خبر با همان آمار و اطلاعات در بهار و تابستان و زمستان تکرار شده است.

روایت مدیرکل هواشناسی گلستان از هشدارهای غیرواقعی/ چرا برخی پیش بینی ها دقیق نیست؟

وی از مردم خواست هرگونه اطلاعات و اطلاعات هواشناسی را از سایت ها و رسانه های رسمی و معتبر رسانه ای دریافت کنند و شایعات و مطالب غیرواقعی کانال های غیررسمی در فضای مجازی را جدی نگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان دقت پیش بینی ها و هشدارهای هواشناسی را بیش از 85 درصد عنوان کرد و تاکید کرد: این میزان پیش بینی کاملا قابل قبول است زیرا در هیچ کجای دنیا پیش بینی 100 درصدی هواشناسی وجود ندارد و در متون آمده است. نه همچنین هواشناسی را به عنوان عدم قطعیت می شناسند.

داداشی خاطرنشان کرد: اگرچه مقایسه‌های هواشناسی زیادی محتمل است، اما استان گلستان کارشناسان مجربی داشته و تاکنون پیش‌بینی‌های استانی به‌ویژه پیش‌بینی سیل در فصل گرم سال دقیق و به موقع بوده و بارها از بروز بلایای بزرگ انسانی جلوگیری کرده است. . .

وی با بیان اینکه امروز به جایی رسیده ایم که به محض اخطار هواشناسی همه فرمانداران ما در حالت آماده باش هستند، گفت: در واقع در مرکز پیش بینی حتی تا یک ساعت آینده وضعیت را به فرمانداران اعلام می کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ابراز امیدواری کرد با امکانات جدیدتر، بهتر و تجهیزات مدرن، پیش بینی های هواشناسی در کشور از جمله استان گلستان به سطح عالی برسد و تاکید کرد: از آنجایی که گلستان استان بوده و پس از سیل 1396 سه مدیر هواشناسی کشور از گلستان انتخاب شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا