بین الملل

روسیه: آماده مذاکره با اوکراین هستیم/ اما هیچ دورنمایی وجود ندارد

روسیه: آماده مذاکره با اوکراین هستیم/ اما هیچ دورنمایی وجود ندارد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ما گفته‌ایم که طرف روسی هرگز در را به روی روند مذاکرات با کی‌یف نمی‌بیند؛ اما تاکنون هیچ دورنمایی برای این روند مذاکرات مشاهده نکرده‌ایم. به دلیل عدم پذیرش مسؤولیت از سوی کی‌یف که با نظارت آمریکا صورت می‌گیرد، چنین سازشی با اوکراین در حال حاضر در دسترس نیست.

پسکوف درباره تماس بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در آینده‌ای نزدیک نیز آن را رد نکرد و افزود: می‌دانیم که روسای جمهوری دو کشور به صورت منظم و اغلب با هم صحبت می‌کنند. همچنین تماس‌های رو در رویی هم وجود داشته است. هر زمان که از برقراری چنین تماس‌هایی مطلع شدیم،‌ آن را اعلام می‌کنیم.

اردوغان امروز با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در استانبول دیدار می‌کند. دو طرف قرار است درباره ابتکارعمل غلات دریای سیاه و همچنین درگیری‌های در جریان در اوکراین صحبت کنند.

پسکوف ادامه داد: ما نتایج گفت‌وگوی اردوغان و زلنسکی را از نزدیک رصد می‌کنیم. ما ارتباطات شراکتی خوب و سازنده‌ای با آنکارا داریم و به این روابط ارج می‌نهیم.

سخنگوی کرملین در ادامه بیان کرد: احتمال وضع تحریم علیه کمپانی نفت و گاز اوکراینی “نفتوگاز” در دست بررسی است.

“الکسی میلر”، رئیس گازپروم روسیه روز پنج‌شنبه گفت که کمپانی نفتوگاز اوکراین به تلاش‌های خود برای سازماندهی اقدامات قانونی ناعادلانه در مورد ترانزیت گاز روسیه به اروپا ادامه می‌دهد؛ اما خود این شرکت به بهانه‌های واهی تعهدات قراردادی با گازپروم را نقض می‌کند.

وی گفته بود: اگر چنین اقدامات غیرمنصفانه‌ای از سوی کمپانی اوکراینی ادامه یابد، این امر به تحریم‌های این کمپانی از سوی مسکو منجر می‌شود.

پسکوف به خبرنگاران درباره احتمال بررسی چنین اقدامی گفت: البته که این پاسخ خوبی از سوی رئیس گازپروم بوده است. دلیلی هستند که بر اساس آنها نمی‌توان تحریم این کمپانی اوکراینی را رد کرد.

سخنگوی کرملین در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نخست وزیر فنلاند مبنی بر ترک کمپانی‌های این کشور از روسیه گفت: تجار روسی درباره خروج کمپانی‌های خارجی از بازار خوشحال هستند چون می‌دانند با این روند برای خودشان جا باز می‌شود.

وی ادامه داد: کمپانی‌های روسی و تاجران می‌توانند جاهای خالی کمپانی و شرکت‌های خارجی را پس از خروج آنها از روسیه پر کنند. ما در مقامی نیستیم که به نخست وزیر منتخب فنلاند که از سوی مردم این کشور انتخاب شده، توصیه کنیم.

سخنگوی کرملین همچنین امروز گفت، رئیس‌جمهوری روسیه قصد برگزاری هیچ نشست ویژه‌ای درباره نوسانات نرخ روبل ندارد و افزود: شاخص‌های اقتصادی در این کشور خوب است.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا