بین الملل

روسیه برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نه

روسیه برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نه

رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در نشست اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت که مسکو برای مذاکرات صلح آماده است ولی غرب نمی‌خواهد چنین مذاکراتی برگزار شود.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین طی سخنرانی در نشست عمومی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا گفت: ایالات متحده و ناتو مذاکرات با روسیه در مورد تضمین امنیت برابر برای همه کشورها را رد می‌کنند و در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قانونی را وضع کرده است که مذاکرات با روسیه را ممنوع می‌کند.

پوتین گفت: تمام تناقضات باید از طریق مذاکره حل شود، اما مشکل این است که آنها از مذاکره با ما خودداری می‌کنند. آنچه که زمینه ساز این مناقشه است، ایجاد تهدید علیه امنیت روسیه توسط آمریکا و ناتو است.

وی گفت که بارها اعلام کرده است که روسیه برای مذاکره آماده است، اما مسکو آنها را به کسی تحمیل نخواهد کرد.

پوتین از توجه همتایان آفریقایی خود به این موضوع قدردانی کرد و افزود: لازم است با طرف مقابل نیز گفت‌وگو شود.

رئیس جمهور روسیه در ادامه صحبت‌هایش از پیشنهاد ایزایاس افورکی، رئیس جمهور اریتره برای ایجاد مکانیسم مشارکت استراتژیک بین روسیه و کشورهای آفریقایی و همچنین امکان گنجاندن کشورهای آمریکای لاتین و آسیایی در آن، حمایت کرد.

پوتین گفت: من کاملاً موفق هستم. البته در کوتاه مدت دستیابی به نتایج مثبت این طرح دشوار خواهد بود ولی ایجاد چنین مکانیسم استراتژیک دارای اهمیت است که مثل چراغی جهت حرکت را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد که روسیه و آفریقای جنوبی تلاش خواهند کرد مشترکاً پیشنهاد رئیس جمهور اریتره در مورد خط‌مشی گروه بریکس را تقویت کنند. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم در این طرح به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم، نیاز به تفکر و تامل در بخش‌های مختلف دارد.

دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا در نمایشگاه سن پترزبورگ در تاریخ 27 تا 28 جولای با عنوان صلح، امنیت و توسعه برگزار شد.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا