جامعه

ریشه قتل «رومینا» کجاست؟ – آپارات نیوز

ریشه قتل «رومینا» کجاست؟ - آپارات نیوز

چند روزی نگذشته است که نام “رومینا” ، دختر 14 ساله اهل گیلانی ظهور کرده است. دختری که به همراه پسر محبوب خود که حدود سی سال سن دارد از خانه فرار می کند ، پس از بازگشت پدر توسط پدرش کشته می شود. در همین حال ، یک روانشناس کودک و نوجوان ، رابطه خطرناک بین دختران و آقایان را به دلیل رابطه سرد و بی عیب و نقص پدر با پدرش بین سه تا چهار سال توصیف می کند.

گوهریسنا آنزانی – روانشناس کودک و نوجوان در مصاحبه با آپارات نیوز ، وی با تأکید بر اهمیت موضوع بلوغ برای دختران و ویژگی های آن ، برجسته نمودن ابعاد مختلف این دوره و نحوه برخورد پدران ایرانی با دختران و همچنین علل خشونت خانگی است.

وی در ابتدای این گفتگو خاطرنشان می کند که رومینا در سن بلوغ بوده است و می گوید بلوغ مرحله مهمی در ایجاد پایه و اساس زندگی بزرگسالان است. در واقعیت ، بلوغ نقطه عطفی در زندگی است که بین کودکی و بزرگسالی تغییرات زیادی وجود دارد ، از جمله تغییرات جسمی ، روحی ، رفتاری و ثانویه ، اما در این مرحله نوجوانان برای تشکیل هویت مستقل خود باید مهارت هایی را یاد بگیرند. آنها در مرحله دشوار زندگی قرار دارند و انتخاب آنها بسیار متنوع است و اگر این مرحله را به خوبی طی نکنند ، ممکن است از مشکلات روحی ، ازدواج ناموفق ، بیماری های عفونی ، مشکلات جسمی و روانی و غیره رنج ببرند.

وی ادامه می دهد: پس از تغییرات بدن در دوران بلوغ ، والدین باید آموزش هایی را برای جلوگیری از بروز بحران های بلوغ دریافت کنند زیرا در این دوره یک حس کنجکاوی در مورد جنس مخالف ، شکل گیری ایمان ، بیان عاطفی ، احساس استقلال ، اضطراب ، استرس ، افسردگی ، ترس و غیره می تواند عواقب این دوره باشد.

بچه ها می گوید: “دختران در دوران بلوغ از کیفیت خاصی از زندگی برخوردار می شوند و احساس می کنند که زن کاملی هستند ، اما در این مرحله آنها نمی توانند بدون کمک والدین و جامعه با جامعه سازگار شوند. در این مرحله” روانشناس بزرگسالی. فرد دچار سردرگمی ، اضطراب و ناامنی می شود ، بنابراین به دنبال هویت خود می رود ، اما می تواند آگاهانه یا ناخودآگاه نیز مرتکب اشتباه شود.

انزنی درباره دشواری هایی که دختران در دوران بلوغ تجربه می کنند ، توضیح داد: در این مدت نوجوانان علاقمند به نزدیک شدن به جنس مخالف هستند و تحقیقات نشان داده است که این یک پدیده طبیعی است که در صورت از بین رفتن فساد می تواند به درگیری خانوادگی منجر شود. ، دچار پریشانی عاطفی و مشکل اخلاقی و اجتماعی خواهند شد. تحقیقات آلفرد کینزی ، روانشناس ، همچنین نشان داده است که لغزش زمین بین 13 تا 15 سالگی طبیعی است.

وی گفت: والدین باید در دوران بلوغ ویژگی های بلوغ را بدانند و درک کنند و همچنین مهارت های زندگی مانند کنترل عصبانیت ، استرس ، رفتار جسورانه و همدلی را داشته باشند. اعتماد به نفس دختر نوجوان خود را بشناسید و به آنها کمک کنید ، برای او برنامه ریزی کنید و مسئولیت خانواده را در درون خود ایجاد کنید.

این روانشناس کودک و نوجوان تأکید می کند که روابط عاطفی دختران با پدرانشان در بزرگسالی بسیار مهم است. به عنوان مثال ، پدری که از مادرش عشق و محبت دریافت کرده ، به او می آموزد که چگونه با دخترش رفتار کند. اگر پدر توسط مادرش مجازات شود یا مادرش با او سختگیر باشد ، نوع دیگری از عمل و واکنش صورت خواهد گرفت. بعضی اوقات ممکن است پدر رابطه خوبی با دخترش نداشته باشد ، بنابراین در این مرحله تاریخچه رابطه پدر با خانواده اش بسیار مهم است.

انزانی ادامه می دهد: اگر پدر حامی فرزند خود است و به بهبود روابط خود با فرزندش کمک می کند ، می توان گفت انتقال از بحران به خوبی برای دختر خوب پیش می رود ، اما در این مرحله باید بدانیم که کودکان (دختران) از 3 تا 7 سال مهمترین رابطه هستند. ” آنها پدر خود را دوست دارند و می خواهند عشق بی قید و شرط را از پدر دریافت کنند ، و در این مرحله جنسیت مرد افزایش می یابد و آنها می خواهند عشق ، محبت و حس عشق را از پدر دریافت کنند. پدر نیز باید برای دختر وقت بگذارد و او را دوست داشته باشد ، در حالی که بسیاری از پدران ایرانی مهارت های اجتماعی مناسبی برای برخورد با فرزندان خود ندارند. پدران ایرانی نمی دانند که کودکی بحرانی بالغ برای دختری است که قرار است سقوط کند.

یکی از مشکلاتی که والدین با آن روبرو هستند این است که آنها نمی دانند چگونه با فرزندان خود کنار بیایند و مادران نمی دانند چگونه از روح زن در دخترشان تغذیه و تقلید کنند ، چگونه دوست داشته باشند برای فرزندشان ، و این روند یک مکانیسم خانوادگی مطمئن ایجاد نمی کند.

این روانشناس کودک و نوجوان می گوید: “براساس تحقیقات صورت گرفته ، روابط خطرناک دختران با مردان نتیجه روابط سرد و ناقص با پدرشان بین سه تا چهار سالگی تا بلوغ است.” پدرانی که بیش از حد مورد توبیخ ، تهدید و خشن قرار می گیرند ، اجازه نمی دهند که دخترشان رابطه ای امن برقرار کند ، بنابراین ممکن است دختر درگیر روابط خطرناک شود.

انزانی ادامه می دهد: “حتی اگر پدر چیزی در مورد دخترش ببیند ، برای جلوگیری از خشونت خانگی باید با یک مشاور متخصص مشورت کند.”

وی در بخش دیگری از بحث با اشاره به موضوع خشونت علیه زنان و دختران می گوید: “به نظر می رسد نقض قانون و خشونت توسط جنس مخالف علیه دختران و مادران در خانواده و خانواده است. محیط تقویت شده است. ” مشکلات جسمی و روحی به وجود خواهد آمد. در همین حال ، خشونت ممکن است به دلیل ترس پدر خانواده باشد. ترس از نقض همسر یا دختر ، ترس از دست دادن فرزند ، ترس از آسیب رساندن به کودک و قضاوت دیگران یا قضاوت او توسط دیگران؛ این ترس سطح عصبانیت درونی را بالا می برد و فرد ناخودآگاه درگیر خشونت خانگی می شود ، اگرچه عقاید غالب در جامعه نیز در این ترس نقش دارد.

وی ادامه می دهد: اعتقاد جامعه این است كه شوهر حاكم خانواده است و می تواند از ساز و كار خانواده خود محافظت كند ، و بر روی فرزند خود تمبر وجود ندارد ، بنابراین پدران از اینكه آزاد هستند می توانند از این امر مطلع شوند. دختران آنها در چه مرحله ای قرار دارند. ” آنها زندگی خود را صرف تعصب و جهل می کنند و در بسیاری موارد این سازوکارها قبلاً در خانواده ها گنجانیده شده است.

این روانشناس کودک و نوجوان به پدر رومینا اشاره کرد که دختر 14 ساله خود را به قتل رساند. این بدان معنی است که پدر ممکن است فیلم ها یا سریال های تلویزیونی دیده باشد که خشونت ایجاد کرده است ، شاید پدر ترس زیادی داشته باشد ، شاید او پیوند عاطفی عمیقی با پدر و مادرش نداشته باشد ، اما باید این نکته را هم توجه داشت که بسیاری افراد درگیر در خشونت. آنها همچنین ممکن است دارای مشکلات سلامت روان باشند که متأسفانه غالباً مورد توجه یک مشاور تا زمان حمله قرار نمی گیرند. . این جهل ما را به سمت حوادثی مانند قتل رومینا سوق می دهد ، در حالی که شاید فقط مرحله رشد و نیاز به عشق و حمایت عاطفی از شخصی مانند پدرش او را به سمت این رابطه سوق دهد.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا