دانش و سلامت

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، الیان شوتن، مدیر عامل سرمایه گذاری جدید، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی قابل بازیافت خود را در اسرع وقت توسعه داده و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و رگ های خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با بهره گیری از فناوری «بازیابی طبیعی» روش جایگزین عالی برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می کند.

این شرکت نوپا که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند واقع شده است، می خواهد این نوآوری را در اسرع وقت با کمک محققانی در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کند. .

شاتون گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس مواد پلیمری سوپر مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن جایزه نوبل 1987 را برای آنها برنده شد. به طور خلاصه، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می سازند تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون با توسعه این فناوری پیشرفت خوبی داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را وارد بازار می کنیم.

استارتاپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلبی عروقی خود استفاده می کند.

شاتون گفت: «ممکن است شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن واقعاً می تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت خود بدن تبدیل می شود.

در آزمایشات بالینی، Xeltis چیزی را که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می شود، آزمایش کرده است. این کار روی کودکان مبتلا به اختلالات مادرزادی قلب انجام شده است که باعث از کار افتادن دریچه خاصی در قلب می شود و از سندرم بچه آبی جلوگیری می کند.

Xeltis مبتدی گفت: “در این مورد، به دلیل اینکه کودک اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون دائما به قلب باز می گردد.” معمولاً آن دسته از کودکان دریچه ای از ماده گاو دریافت می کنند که عملی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گوشت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما در صورت وجود دریچه قلب ساخته شده از پلیمر، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا