جامعه

ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا

ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا

با شیوع اپیدمی تاج ، جهان با کمبود تختهای بیمارستانی ، به ویژه تختخوابهای ICU و تجهیزات محافظتی مرتبط با تاج مواجه شد. در همین شرایط ، ایران تخمین های خود را بر اساس بدبینانه ترین سناریوها پیش بینی کرد و در پایان ، حتی در زمان اوج قوید-19 ، این بیماری در بیمارستان باقی نماند و در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفت. از نظر آمار بهبودی محاسبه می شود. .

به گزارش آپارات نیوز با ورود او ، کورونا همه پیشرفت های مربوط به مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان را زیر سؤال می برد. حتی کشورهایی که دارای پیشرفته ترین سیستم مراقبت های بهداشتی هستند و شاخص تخت های بیمارستانی آنها چندین برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه است ، نه تنها پادزهر ویروس را پیدا نکرده اند ، بلکه Covid-19 را نیز مدیریت کرده اند. در اوج بحران ، آنها کمبود تخت بیمارستان به ویژه تخت های ICU داشتند و حتی شروع به انتخاب بیماران کردند.

اقدامات ایران برای بستری در تاج

لازم به ذکر است شاخص تختخواب بیمارستان در کشور ما 1.7 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت است. در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه ، شاخص تخت بیمارستان به ترتیب در حدود 3/3 و 3/6 تختخواب به ازای هر 1000 نفر جمعیت است و در آلمان ، شاخص تخت بیمارستان به ازای هر 1000 نفر جمعیت 6.8 است. طبق گفته دکتر معاون وزیر بهداشت ایرج حریریچی ، از آنجایی که جمعیت این کشورها اکثرا پیر است ، بیشتر بیماران کرونا که نیاز به بخش مراقبت های ویژه داخلی دارند و بیماران عادی که نیاز به بخش مراقبت های ویژه دارند ، سالمند هستند. در نتیجه ، این کشورها در مورد تختخواب بیمارستانی و بخش مراقبت های ویژه از مشکلات جدی برخوردار بوده اند. در عین حال ، در کشور ما جمعیت ما جوانتر است و در عین حال ، در اوج بروز تاج ، اقداماتی مانند عدم پذیرش بیماران انتخابی را در دستور کار قرار داده ایم که این امر ما را قادر به آموزش بیماران Corona کرده است. خدمت.

از طرح “تحول” در بحران کرونا کمک بگیرید

در روزهای ابتدایی که کورونا میهمان ناخوانده کشورمان شد ، سیستم بهداشت و درمان و مراکز درمانی به ویژه در استان های قم و گیلان به دلیل سرعت توزیع و انتقال Qovid-19 تعداد زیادی از بیماران مریض را وارد کشور کرد. با نیاز به بستری شدن روبرو شد و حتی به آن احتیاج داشت. آنها در بخش مراقبت های ویژه از خدمات ویژه ای برای تنفس و مراقبت های پزشکی برخوردار بودند. البته سیستم بهداشت و درمان ایران با استفاده از اقدامات تحول در بیمارستانها و بخش معالجه که در طی شش سال گذشته در چهارچوب طرح تحول سلامت انجام شده است ، می تواند خیلی سریع کنترل وضعیت بیمارستانها را به دست بگیرد. به عنوان بخشی از اجرای طرح تحول ، 32 هزار تخت بیمارستانی و 3 هزار تختخواب ICU جدید به ظرفیت تختخواب بیمارستانی کشور اضافه شد ، در حالی که بیش از 45000 تخت بیمارستانی موجود نوسازی شد که منجر به بروز بحران شد. با قابلیتهای ایجاد شده مدیریت می شود.

ساخت 20،000 تخت توانبخشی در اوج بحران کورونا

با این حال ، در اوایل مارس 2009 ، به نظر می رسد که کورونا سریعتر از سیستم بهداشت و درمان کشور پیشرفت می کند. زیرا علیرغم همه افزایش ظرفیت ، میزان بروز آن به حدی بود که نگرانی از کمبود تخت بیمارستان برای بستری شدن در بیمارستان و مراقبت از بیماران کرون افزایش یافته است. بر این اساس ، وزارت بهداشت تصمیم گرفت با کمک آژانس های مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران ، صلیب سرخ ، بخش گردشگری و غیره ، ظرفیت جدیدی را ایجاد کند. بر این اساس ، ایده ایجاد مراکز مراقبتهای بالینی پس از بیمارستان و پیش بیمارستانی است). این بدان معناست که کلینیک هایی به نام مراکز مراقبت های بالینی تنظیم شده اند تا هم بیماران کرونری که نیازی به بستری ندارند بلکه قرنطینه شوند می توانند در این مراکز خدمات دریافت کنند ، همچنین بیمارانی که بستری هستند و علائم آنها وجود دارد. بهبود یافته است آنها دوره نقاهت را تمام کردند و به این بهبودها منتقل شدند تا تختخواب بیمارستان برای بیماران مریض تر تخلیه شود.

بر این اساس ، در یک کنفرانس مطبوعاتی که اخیراً در قالب یک کنفرانس ویدئویی برگزار شد ، سید کمل تقوی نژاد ، معاون توسعه وزارت بهداشت ، اعلام کرد که از آغاز کورونا در کشور در بخش ساخت و ساز و ایجاد منزوی و بخش های قرنطینه اولویت اول است. ما با پروژه های پزشکی مبتنی بر بیمارستان های میدانی ، مراکز توانبخشی و غیره شروع کردیم.

برای عکسهای احتمالی کورنا آماده شوید

تقوا نژاد ادامه داد: بر این اساس 20 هزار و 600 تختخوابی در مراکز توانبخشی و مراقبت ایجاد شده است که با کمک ادارات مختلف از جمله گردشگری ، سپاه ، ارتش ، حلقه سرخ و غیره ایجاد شده است. اینها آماده سازی هایی هستند که اگر اوج دیگری از بیماری عروق کرونا قلب داشته باشیم ، می توانیم با این توانایی ها وضعیت را کنترل کنیم.

وی همچنین گفت: “ما سعی کرده ایم از امکانات موجود خود برای ایجاد تخت های آرامش و بیمارستان های میدانی استفاده کنیم.” در شرایطی که در استان گیلان با مشکل روبرو بودیم ، ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله به دنبال تجهیز یک بیمارستان میدانی در بیمارستان رازی بود که بخشی از آن قبلاً مورد استفاده قرار گرفته بود. اکنون بیمارستانهای ما ظرفیت بیماران موجود را دارند. برخی بیمارستان ها مختص مبارزه با تاج بود متأسفانه علی رغم توانبخشی بیمارستان ها ، ما به آنها خیلی احتیاج نداشتیم و اکنون شرایط در بیمارستان ها خوب است.

تقوا نینژاد تأکید کرد: امکانات توانبخشی مستقر در محیط دانشگاه در مواقع اضطراری حفظ می شود اما تجهیزات نصب شده در مناطق تفریحی به موسسات بازگردانده می شوند. البته مهمتر از ایجاد این تختخوابها ، تجربه ای است که در این زمینه با کمک ارتش به دست آمده است ، به گونه ای که بتوانیم سریعاً از این مراکز در بحران استفاده کنیم.

در بحران کرونا 1400 تخت بیمارستانی ایجاد کنید

در همین حال ، دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت به آپارات نیوز گفت وی گفت: در این مدت 20 هزار و 600 تخت در مراکز مراقبت های بالینی قبل و بعد از بیمارستان برای کرونا در سطح کشور ایجاد شده است و 1400 تخت بیمارستانی از جمله تخت بیمارستان و تخت های ICU در همین مدت در بیمارستان های کرونا ساخته و مجهز شده است. علاوه بر ظرفیت تختخواب های کشور.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که از این تعداد 30 هزار مورد به کورونا اختصاص یافته است. همچنین تقریباً 8،500 تخت ICU در کشور وجود دارد که 4500 مورد آن برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی اختصاص یافته است.

در همین حال ، در پی تقاضای آپارات نیوز ، جهانپور پیشتر از کاهش چشمگیر تعداد مشتریان عروق کرونا در سراسر کشور خبر داد و گفت: برآوردهای ما از سناریوی بدبینانه مبتنی بر شیوع تاج در کشور ما است. در نتیجه ، ما در ماه مارس حرکت کردیم تا تعداد تخت های آی سی را افزایش دهیم. ما همچنین در مجموع تقریباً 8500 تختخواب ICU فعال داشتیم که کمتر از 50 درصد آن به Corona اختصاص داده شده بود و در این مدت و حتی در اوج بیماری ، ما هرگز 100 درصد از تختخواب های خود Corona را اشغال نکردیم.

وی تاكید كرد كه بیماران ما نباید در اوج بیماری بدون تابلوی ICU باقی بمانند. این در حالیست که کمبود تختهای بیمارستانی ، ICU ، دستگاه های تهویه دهنده و غیره است. در کشورهای غربی رخ داده است. این در شرایطی است که زیرساختهای درمان در آن کشورها از نظر فیزیکی و انسانی بسیار قوی تر از کشور ما هستند. مطمئناً کشور ما در برخورد با این بیماری و اجرای اقدامات درمانی ، شناسایی ، اقدام زودهنگام ، انزوا در خانه ، نظارت بر بیمار و قرنطینه در خانه ، بار مراجعین را کاهش داده است.

در نتیجه ، کورونا نشان داده است که همه کشورها باید برای مقابله با حملات در حوزه بهداشت آماده باشند تا ویروس هایی مانند Corona را کنترل کنند. این چیزی است که سیستم بهداشت و درمان ایران در زمان شیوع کرونا در کشور تجربه کرد و توانست این بحران را مدیریت و کنترل کند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا