جامعه

سازمان غذا و دارو: تولید سرم در کشور افزایش یافته است

سازمان غذا و دارو: تولید سرم در کشور افزایش یافته است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تولید سرم در کشور افزایش یافته و کارخانه ها به طور مستمر در حال تولید و عرضه سرم هستند.

به گزارش آپارات نیوز و به نقل از وبدا، حمیدرضا اینانلو در پاسخ به مطلبی در فضای مجازی درباره جیره بندی سرم ها مبنی بر اینکه این سازمان سهمیه بندی سرم را در داروخانه های منتخب یا خاص اعمال نمی کند، گفت: به دلیل افزایش بی رویه مصرف سرم ها و دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مختلف. مجاز به توزیع سرم در بین مراکز درمانی بر اساس اولویت بندی و نیازهای مصرفی مراکز درمانی با هدف کنترل نسخه و مصرف شدند.

وی افزود: نکته مهم این است که تولید سرم در کشور افزایش یافته و کارخانه ها به صورت مستمر در حال تولید و عرضه سرم هستند.

مدیرکل دارو و دارو که تحت کنترل سازمان غذا و دارو است، با بیان اینکه پنج شرکت تولیدکننده سرم با ظرفیت کامل فعال هستند، تصریح کرد: تصمیم بر این شد که این شرکت ها حتی تعطیلات نوروزی را کاهش دهند و ظرفیت داشته باشند. برای مقابله با تولید تمام قدرت.

سرم به صورت روزانه در سراسر کشور توزیع می شود

وی گفت: روزانه سرم در سراسر کشور توزیع می شود. دانشگاه‌های علوم پزشکی اولویت‌های توزیع را بر اساس منطقه تعیین می‌کنند، بنابراین ممکن است محدودیت‌هایی برای برخی مراکز داشته باشند».

وی گفت: سازمان غذا و دارو هنوز هیچ برنامه توزیع سرم تزریقی را اجرا نکرده است. مصرف سرم در شرایط عادی در کشور بین 8 تا 10 میلیون واحد در ماه در ماه است اما با برنامه ریزی های انجام شده این ظرفیت را با کمک تولیدکنندگان به 12 تا 14 میلیون واحد در ماه رسانده ایم.

اینانلو گفت: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم با ادامه این روند و کمک دانشگاه های علوم پزشکی و سایر همکاران وزارت بهداشت و درمان و از طریق مصرف بی رویه اقلام دارویی و تجویز منطقی داروها و… سرم های تزریقی را کنترل کنید در آینده مشکلی نخواهیم داشت.”
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا