جامعه

ساعت زمین؛ توجه به جهان طبیعی

آپارات نیوز / خراسان رضوی ساعت زمین بزرگترین جنبش زیست محیطی جهان است و میلیون ها نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است تا برای تأثیر مثبت بر محیط زیست اقدام کنند. این کار از طریق روش نمادین خاموش کردن چراغ انجام می شود ، اما ساعت زمین چیزی فراتر از آن است و فرصتی برای شروع تغییر بهتر در زمین و محافظت و بازیابی طبیعت و ایجاد تغییرات پایدار است.

از سال 2007 ، این روز با هدف رسیدگی به بحران تغییرات آب و هوایی که ما تجربه می کنیم ، در آخرین شنبه ماه مارس در سراسر جهان برگزار می شود. 27 مارس 2021 روز ساعت زمین است ، یک ساعت چراغ ها روی زمین خاموش می شوند و تغییرات آب و هوایی رفع می شود و اکنون ، با گذشت بیش از یک دهه ، بحران آب و هوا همچنان تهدیدی برای تنوع زیستی و طبیعت است.

محققان اخیراً در طول روز زمین سعی کردند مسئله از دست دادن طبیعت را مهم جلوه دهند. مارکو لمبرتینی ، مدیر صندوق جهانی طبیعت (WWF) گفت: “حفاظت از طبیعت مسئولیت اخلاقی ما است ، اما از دست دادن آن آسیب پذیری ما در برابر بیماری های همه گیر را افزایش می دهد ، تغییرات آب و هوایی را تسریع می کند و امنیت غذایی ما را تهدید می کند.”

محققان گفتند: “اگر امروز اقدام نکنیم ، عواقب جدی از بحران آب و هوا در آینده ای نه چندان دور خواهیم داشت”. بنابراین بیایید یک ساعت به صدای سیاره گوش دهیم و ندای تغییر را بشنویم. در بعضی از کشورها مانند امارات متحده عربی ساعت زمین فقط یک ساعت نیست بلکه به یک سبک زندگی پایدار و سبز متعهد است و کوچکترین مراحل مانند خاموش شدن چراغ ها می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

WWF گفت که افزایش تجارت جهانی ، مصرف و رشد جمعیت و همچنین ادامه شهرنشینی نقش مهمی در این زمینه دارد. ما در حال از دست دادن طبیعت سریعتر از آن هستیم که بتواند بهبود یابد ، و بدون اقدامات فوری می توانیم از آسیب قابل توجهی مانند کمبود آب و غذا برای جمعیت در حال رشد جهان ، آسیب به اقتصاد و انقراض گسترده یک میلیون گونه برای انسان و کره زمین جلوگیری کنیم. . غیر ممکنه.

ساعت زمین؛ توجه به جهان طبیعی

شرایط شدید آب و هوایی ، آتش سوزی های ویرانگر و شیوع بیماری Covid-19 نشان می دهد که حفاظت از طبیعت برای آینده بسیار مهم است.

رویداد امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل همه گیری Covid-19 مجازی خواهد بود و مردم حمایت خود را از این روز در شبکه های اجتماعی نشان می دهند.

کارشناسان معتقدند شما می توانید از هر کجا روی این رویداد تأثیر بگذارید و با توجه به خانه در کرونا ، هنوز روش هایی برای مجازی و آنلاین بودن وجود دارد ، بنابراین ما می توانیم این رویداد را از هرجای دنیا در مورد طبیعت و جهان برگزار کنیم. توجه به این مسائل و سیاره بیایید صحبت کنیم.

در آینده ، سیستم های طبیعی برای همه مردم حیاتی خواهد بود ، و با این حال میزان از دست دادن جهانی طبیعت در تاریخ بشر بی سابقه بوده است. طبیعت نه تنها غذا ، آب ، هوای پاک و سایر خدمات به ارزش بیش از 125 میلیارد دلار در سال را در اختیار ما قرار می دهد ، بلکه یکی از مهمترین آنها در مواجهه با تغییرات اقلیمی و یکی از سریعترین ، قدرتمندترین و عالی ترین است. راه حل های مقرون به صرفه برای بحران آب. هوا محافظت از طبیعت خواهد بود.

ساعت زمین با هدف ایجاد آگاهی و ایجاد گفتگوی جهانی درباره حفاظت از طبیعت ، نه تنها برای مقابله با بحران آب و هوا ، بلکه همچنین برای اطمینان از سلامتی ، شادی ، رفاه و حتی بقا است. هدف از ساعت زمینی سالانه تشدید اقدامات جهانی در مورد بهبود سریع ماهیت در حال افول است.

منابع

dailysabah.com

ecowatch.com

globenewswire.com

pna.gov.ph

earthhour.org scout.org

wwf.ca

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا