دانش و سلامت

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن

آفتاب نیوز:

البته در مورد روند سوزاندن چربی بدن سردرگمی زیادی وجود دارد. در ادامه با آنچه اتفاق می افتد در هنگام کاهش وزن می آموزیم.

سرانجام ، چربی بدن بعد از کاهش وزن

چربی چربی چگونه اتفاق می افتد؟

مصرف انرژی زیاد – معمولاً کالری حاصل از چربی یا کربوهیدرات – به شکل تری گلیسیرید در سلولهای چربی ذخیره می شود. به این ترتیب بدن انرژی مورد نیاز خود را برای نیازهای آینده خود ذخیره می کند. با گذشت زمان ، انرژی اضافی باعث چربی بیش از حد می شود ، که ممکن است بر شکل و سلامت بدن انسان تأثیر بگذارد. برای تقویت کاهش وزن ، کالری دریافتی شما باید کمتر از کالری باشد که می سوزانید تا آنچه که به عنوان کسری کالری شناخته می شود تشکیل شود. اگرچه در افراد مختلف متفاوت است ، اما کسری 500 کالری در روز نقطه شروع خوبی برای از دست دادن چربی بدن است. با حفظ کمبود کالری مداوم ، چربی از سلولهای چربی آزاد می شود و به قسمت تولید کننده انرژی سلول های بدن یعنی میتوکندری منتقل می شود. در اینجا ، تجزیه چربی برای تولید برق طی یک سری فرآیندها اتفاق می افتد. اگر کسری کالری همچنان ادامه داشته باشد ، از چربی بدن ذخیره شده همچنان برای تولید انرژی استفاده می شود ، که به نوبه خود باعث کاهش چربی بدن می شود.

رژیم غذایی و ورزش عوامل اصلی هستند

ورزش و رژیم غذایی عوامل اصلی کاهش چربی بدن است. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، کمبود کالری باعث آزاد شدن چربی از سلولهای چربی شده و از آن برای تولید انرژی استفاده می شود. ورزش با افزایش جریان خون به عضلات و سلولهای چربی ، این فرایند را ترویج می کند ، زیرا چربی آزاد شده با سرعت بیشتری برای تولید انرژی در سلول های ماهیچه ای و افزایش مصرف انرژی استفاده می شود. برای ارتقاء کاهش وزن ، کالج پزشکی ورزشی آمریکا حداقل 150 تا 250 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته توصیه می کند ، که برابر با 30 تا 50 دقیقه ورزش پنج روز در هفته است. برای به دست آوردن بیشترین فایده ، تمرین شما باید ترکیبی از تمرینات قدرتی باشد تا در افزایش حجم عضلات و تمرینات هوازی برای افزایش کالری سوزی شما ادامه یابد. تمرینات قدرتی مشترک شامل تمرینات وزنه برداری و استقامتی است و تمرینات هوازی شامل دویدن و دوچرخه سواری است. هنگامی که محدودیت کالری و رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی با رژیم غذایی مناسب برای ورزش ترکیب شده اند ، بیشتر از رژیم یا ورزش به تنهایی چربی از دست می دهید.

برای کسب بهترین نتیجه ، می توانید برای یک برنامه تمرین با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

چربی ذوب کجا می رود؟

با پیشرفت چربی سوزی ، اندازه سلولهای چربی به طرز چشمگیری کاهش می یابد ، که منجر به تغییرات قابل مشاهده در ترکیب بدن می شود.

محصولات جانبی باعث کاهش چربی می شوند

وقتی چربی بدن برای تولید انرژی تجزیه می شود ، دو فرآورده اصلی تولید می شود که شامل دی اکسید کربن و آب است. دی اکسید کربن از طریق بازدم و آب از طریق ادرار ، عرق یا هوای بازدم دفع می شود. ترشح این محصولات جانبی با افزایش میزان تنفس یا تعریق به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

چربی سوزی از کجا آغاز می شود؟

معمولاً افراد تمایل دارند چربی شکم ، باسن ، ران و باسن را از دست بدهند. در حالی که به نظر نمی رسد کاهش وزن یا کاهش وزن در یک ناحیه خاص مؤثر باشد ، اما معمولاً برخی از افراد در برخی از نقاط بدن سریعتر از سایرین کاهش وزن را تجربه می کنند. گفته می شود ژنتیک و عوامل سبک زندگی نقش مهمی در توزیع چربی بدن دارند. علاوه بر این ، اگر سابقه کاهش وزن و بازیابی مجدد وزن را داشته باشید ، ممکن است چربی بدن به دلیل تغییر تدریجی در سلولهای چربی توزیع متفاوتی شود.

چرا حفظ وزن کم شده بسیار دشوار است؟

وقتی بیشتر از نیاز بدن و توانایی سوزاندن کالری می خورید ، سلولهای چربی به اندازه و تعدادشان افزایش می یابد. وقتی چربی را تجربه می کنید ، این سلولهای چربی می توانند در اندازه کوچک شوند ، اما تعداد آنها تقریباً یکسان است. بنابراین کاهش اندازه سلولهای چربی و تعداد آنها دلیل اصلی تغییر در شکل بدن و کاهش وزن نیست. بنابراین ، هنگامی که از کاهش وزن رنج می برید ، سلول های چربی هنوز وجود دارند ، و اگر سعی نکنید وزن از دست رفته را حفظ کنید ، می تواند به راحتی در اندازه رشد کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که این ممکن است یکی از دلایلی باشد که حفظ وزن کم برای افراد دشوار است.

برنامه کاهش چربی

بسته به میزان کاهش وزن برای شما ، میزان زمان لازم برای کاهش وزن می تواند بسیار متفاوت باشد. کاهش سریع وزن می تواند با برخی از عوارض جانبی منفی مانند کمبود ریز مغذی ، سردرد ، خستگی ، کاهش عضلات و بی نظمی قاعدگی همراه باشد. بر این اساس ، بسیاری از افراد از روند کاهش وزن به تدریج و آهسته پیروی می کنند زیرا این امر می تواند نتایج ماندگار تری داشته باشد و از افزایش دوباره وزن جلوگیری کند. کاهش وزن مورد انتظار بستگی به این دارد که برنامه شما چقدر تهاجمی است. برای افراد دارای اضافه وزن یا چاق ، 5 تا 10 درصد از وزن اولیه آنها در طی شش ماه با یک مداخله جامع در شیوه زندگی از جمله رژیم ، فعالیت بدنی و تکنیک های رفتاری می تواند از بین برود.

عوامل دیگری مانند جنسیت ، سن ، کمبود کالری و کیفیت خواب نیز می توانند بر کاهش وزن تأثیر بگذارند. همچنین برخی از داروها ممکن است بر وزن شخص تأثیر بگذارد. بنابراین ، برای از بین رفتن چربی توصیه می شود قبل از شروع رژیم با پزشک مشورت کنید.

هنگامی که به وزن مورد نظر خود رسیدید ، کالری ها را می توان برای حفظ وزن خود تنظیم کرد. فقط بخاطر داشته باشید که ادامه ورزش به طور منظم و خوردن یک رژیم متعادل و مغذی برای جلوگیری از کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بسیار مهم است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا