استانها

سرمایه گذاری ۲۴۹میلیارد ریالی مخابرات در شهرستان بانه

سرمایه گذاری ۲۴۹میلیارد ریالی مخابرات در شهرستان بانه

به گزارش خبرگزاری آپارات نیوز از سنندج، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: از آنجاییکه شهرستان بانه به عنوان یک منطقه گردشگری می تواند در جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی استان و حتی کشور نقش بسزایی داشته باشد ؛ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی در این شهرستان با تامین اعتبار و تجهیزات، را ضروری دانست.

وی افزود: بیشترین پروژه های اجرا شده در شهرستان بانه در حوزه شبکه ارتباطات سیار و ارتقا تکنولوژی سایت های تلفن همراه به تعداد ۷ سایت با سرمایه گذاری ۲۴۵میلیارد ریال صورت گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در این عملیات، تکنولوژی سایت های سلیمان بگ، فرمانداری، بلوار مرزبان ، بلوار عثمان آباد، بلال حبشی ، سایت جاده ایی سلیمانیه بانه و مایکروویو به ۴G ارتقا یافته است.

وی اعلام کرد: در حوزه دیتا نیز ۳۶۴پورت ADSL با سرمایه گذاری دو میلیارد و ۶۸۸ میلیون ریال در ۲کافوی نوری ظرفیت سازی و آماده واگذاری شده است.

حکمت یادآور شد : ایجاد مرکز جدید ارائه سرویس ADSL با ظرفیت ۹۶ پورت در روستای برویشکانی با صرف اعتبار ۷۶۸ میلیون ریال از دیگر پروژه های اجرا شده در این شهرستان بشمار می رود.

وی با اشاره به اهمیت شبکه فیبرنوری و سرویس قابل ارائه بر روی این بستر بیان داشت: سرعت دسترسی بالای مشتریان به فضای مجازی و انتقال محتوا در بستری امن و قابل اطمینان با هزینه کم و مقرون بصرفه از مزایای شبکه فیبر نوری است که در حال حاضر زیرساخت های آن در شهرستان بانه فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: در برخی از نقاط شهری این شهرستان زیرساخت های فیبرنوری اجرا و سرویس های وابسته به آن به مشتریان واگذار شده است.

حکمت تصریح کرد: در نیمه اول امسال ۵۰۰ متر شبکه فیبرنوری و زیرساخت های سرویسFTTH در شهرک مولوی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون ریال انجام و به پایان رسیده است.

46

دکمه بازگشت به بالا