بین الملل

سرکنسول ایران در هرات: شهید سلیمانی متعلق به همه کشورهای اسلامی است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری آنلاین آپارات نیوز، «محمد صدیقی فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات امروز (دوشنبه) در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کنسولگری هرات گفت: «ژنرال سلیمانی» متقاطع است. مرزنشین است و باید در عرصه های مختلف زندگی انسان الگو باشد.»

وی با وجود اینکه شهید سلیمانی مختص ایران نیست، ادامه داد: شهید سلیمانی با حضور در کشورهای مختلف و شرکت در کنفرانس های مختلف کشورهای اسلامی و در خنثی کردن توطئه ها و آشوب های غرب با ایجاد وحدت به دنبال اتحاد ملت های مسلمان بود.

صدیقی فر با بیان اینکه تجربه 43 ساله ایران نشان داده است که آمریکا قابل اعتماد نیست و برای هیچ کشور اسلامی متاسف نخواهد شد، گفت: تجربه 20 ساله حضور آمریکا در افغانستان با فجایع بسیاری همراه بوده است. در تحولات این کشور ثابت شده است.

سرکنسول ایران در هرات: شهید سلیمانی متعلق به همه کشورهای اسلامی است

این دیپلمات ایرانی تصریح کرد: در همه کشورهای اسلامی مصادیق زیادی مانند حاج قاسم وجود دارد که باید با الگوگیری از این افراد در جامعه، رفاه و معنویت را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

وی در پایان به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: اکنون که آمریکا پس از 20 سال از افغانستان خارج شده است، باید مراقب باشیم تا با مشارکت همه اقوام و مذاهب، از فرصت یک افغانستان آباد، آباد و آزاد استفاده کنیم.

حجت الاسلام احمدی از علمای برجسته شیعه در هرات با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ و ظالم بزرگ است، گفت: متأسفانه در افغانستان با وجود اینکه چندین گروه و شهروند از دولت گذشته خواسته اند تا آمریکا: «در غیر این صورت دولت قبلی متأسفانه به این کشور وابسته شد و در نهایت آمریکا با یک تصمیم همه آنها را فراموش کرد.

سرکنسول ایران در هرات: شهید سلیمانی متعلق به همه کشورهای اسلامی است

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی نه تنها نظامی بلکه عارفی بود که با عشق عمیق به خدا بر استکبار غلبه کرد و در این راه جان گرانقدر خود را فدای همه مسلمانان جهان کرد.

این عالم شیعه گفت: باید دانست که آمریکا به زودی از عراق، سوریه و غرب آسیا بیرون خواهد شد، همانطور که با شرم از افغانستان بیرون رانده شد و پرچم اسلام در دنیا برافراشته خواهد شد و خواهیم دید. شکست نظام سرمایه داری

«شرف الدین مخلیس» شهردار هرات و یکی از مقامات ارشد اداره محلی این ولایت، اخراج آمریکا از افغانستان را کار خدا خواند و گفت: دیگر غربی ها نباید افراد سرشناس کشورهای اسلامی را بکشند.

وی از کشورهای همسایه خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسند زیرا امنیت در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/ ر



برای جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا