بین الملل

سعد حریری: بدون تحقیقات بین‌المللی به حقیقت نمی‌رسیم/ بری: جز به تحقق عدالت راضی نمی‌شویم

سعد حریری: بدون تحقیقات بین‌المللی به حقیقت نمی‌رسیم/ بری: جز به تحقق عدالت راضی نمی‌شویم

نخست وزیر سابق و رئیس جنبش آینده لبنان اعلام کرد یک سال از انفجار بندر بیروت در 4 آگوست 2020 می گذرد که نقطه سیاه برای نهادهای دولتی ، سیاسی ، قضایی ، اداری و نظامی است.

به گزارش آپارات نیوز ، سعد حریری ، نخست وزیر سابق لبنان ، با اشاره به وب سایت الجزیره ، خاطرنشان کرد که آتشفشان هایی که در بیروت فوران کردند به عنوان بستری برای حراج و بهره برداری سیاسی در ناراحتی افراد درگیر عمل نمی کرد. شهروندان نباید استفاده شوند. ، و همچنین راهی برای تثبیت و نادیده گرفتن نظرات. مزایای فرآیند قانونی برای دور زدن واقعیت.

سعد حریری همچنین توضیح داد که عدالت دو قانون دارد: آیا کمیته بین المللی تحقیق باید در مورد پرونده یا جنایت تحقیق کند ، یا محدودیت های قانون اساسی و قوانین و آنچه دادگاه های ویژه ای که اختیارات و احکام مربوط به جرم را توزیع می کند ، باید تعلیق شود. ..

رهبر جنبش آینده همچنین با انتقاد شدید از نهادهای کشور ، گفت که تحقیقات بین المللی تنها راه رسیدن به حقیقت است زیرا تحقیقات درباره جنایات گذشته ما را به قاتلان و حتی محاکمات آنها سوق نداد.

از سوی دیگر ، نبیه بری ، رئیس پارلمان لبنان ، در مراسم بزرگداشت بمب گذاری در بندر بیروت گفت: “عدالت یک پیشنهاد یا سوغات نیست ، بلکه یک وظیفه روزانه است که استقلال قوه قضائیه را ارتقا می بخشد. قانون اساسی و قانون “

بری تأکید کرد: ما هرگز به کمتر از عدالت و انتقام از عاملان در هر شرایطی و با هر وابستگی اکتفا نخواهیم کرد و طرفی که نیترات مرگ را به بیروت پایتخت ما وارد کرده است باید شناسایی شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا