دانش و سلامت

سلامت دانش‌آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام تعلیم و تربیت است

سلامت دانش‌آموزان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام تعلیم و تربیت است

آپارات نیوز/ لرستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سلامت دانشجویان خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام آموزشی است.

دکتر در گفت وگو با آپارات نیوز، مریم کوشکی با اشاره به انعکاس نادرست اخبار به نقل از وی در شورای آموزش و پرورش مبنی بر ابتلای 15 درصد دانش آموزان به کووید 19 در یکی از مدارس استان، گفت: در جلسه روز یکشنبه شورای آموزش و پرورش لرستان یکی از دستور کارها قرار گرفت. گسترش تدریجی آموزش حضوری در مدارس بود. آماری از پایش و بررسی علائم بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدارس در 22 آذرماه ارائه شد و اعلام کردیم که 15 دانش آموز در یکی از مدارس روستایی الیگودرز تحت نظر بودند که علائمی شبیه به بیماری عروق کرونا داشتند و به همین دلیل با با همکاری آموزش و پرورش از بازگشایی این مدرسه جلوگیری شد و در واقع خبر ابتلای این دانش آموزان به مدرسه صحت ندارد.

وی در ادامه از تشکیل بیش از 200 تیم نظارتی برای نظارت و یادآوری اجرای دقیق مفاد دستورالعمل 06 مراقبت و کنترل ویروس کرونا در مدارس با همکاری معاونت تربیت بدنی و تربیت بهداشت خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل و حوزه بازدید از 57 مدرسه از بازگشایی جلوگیری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان با تاکید بر اینکه سلامت دانشجو خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و نظام آموزشی است، گفت: از 34 هزار فرهنگی استان، هزار و 467 نفر فاقد واکسن هستند. تاکنون دریافت شده است، برخی مشکل پزشکی دارند و برخی در طرح واکسیناسیون هستند، اما از مسئولان آموزش و پرورش لرستان خواستیم که این تعداد معلم یا هر دو دوز واکسن را دریافت کنند یا هر 72 ساعت یک بار برای حضور در کلاس آزمایش دهند. PCR منفی را به مقامات مربوطه گزارش دهید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا