جامعه

سه خبر برای معلولان – آپارات نیوز

سه خبر برای معلولان - آپارات نیوز

هفته تکریم افراد دارای معلولیت با سه خبر جدید برای معلولان از جمله افزایش 50 درصدی «حق پرستاری» معلولان شدید و ضایعه نخاعی، خانواده های معلولان شدید و خیلی شدید از مزایای بهره مندی معلولان به پایان رسید. امتیاز «پلاک ویژه معلولان» و افزایش «یارانه» مراکز نگهداری بهزیستی لحاظ شده است.

به گزارش آپارات نیوز، افزایش «یارانه» مراکز بهزیستی اولین خبر مهم برای معلولان در این هفته بود. پیش‌نویس افزایش کمک‌های مالی برای نگهداری، توانبخشی و آموزش در مراکز غیردولتی و خانواده در تابستان برای تصویب به هیئت وزیران ارائه شد، اما افزایش کمک‌های بلاعوض برای سال جاری در هفته گذشته در کمیسیون دولت تصویب شد. به این ترتیب کمک هزینه های مراکز روزانه 50 درصد، مهدکودک ها 35 درصد، مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در منزل 46 درصد و مراکز مراقبت در منزل 50 درصد برای امسال افزایش یافتند.

بر این اساس کمک هزینه مراکز شبانه از 2 میلیون تومان برای هر نفر در ماه به 3 میلیون تومان و کمک هزینه مهدکودک با 35 درصد افزایش از 1350 هزار تومان برای هر نفر در ماه به 1820 هزار تومان افزایش یافت. مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در منزل نیز با افزایش 46 درصدی از 500 هزار تومان به 730 هزار تومان و کمک هزینه مراکز مراقبت در منزل از 1000000 تومان به 1500000 تومان در ماه افزایش یافت.

بر اساس ماده 7 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، «سازمان موظف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت از افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید و افراد دارای چند معلولیت نیازمند در خانواده پس از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به خانواده ها، حق پرستاری یا کمک به سرپرست، همسر یا قیم این افراد و یا ارائه خدمات مراقبتی و نگهداری از افراد دارای معلولیت را از طریق مراکز وابسته به آنها و یا به آنها پرداخت نمایند. کدام مراکز غیردولتی (خصوصی، تعاونی، خیریه و غیردولتی) به دنبال این ماده قانونی افزایش 50 درصدی «حق پرستاری» معلولان شدید و ضایعات نخاعی از دیگر اخباری بود که از سوی این معاونت اعلام شد. توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور به آپارات نیوز اعلام شد.به گفته انجلسی، هيات وزيران با استناد به ماده 7 قانون با افزايش 50 درصدي كمك هزينه پرستاري ضايعات نخاعي و معلولان شديد و شديد موافقت كرد.

بر این اساس حق پرستاری افراد ضایعات نخاعی و معلولان جدی و جدی در سال 1401 از یک میلیون تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان می رسد.

به گزارش آپارات نیوز، «پلاک خودروی ویژه معلولان» یکی از خدماتی است که با همکاری سازمان بهزیستی و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به معلولان واجد شرایط ارائه می شود و بهره مندی از پلاک ویژه معلولان از مزایای ویژه ای برخوردار است. . در پی این خدمت، سازمان بهزیستی کشور به آپارات نیوز اعلام کرد که از این پس خانواده‌های معلولان ذهنی شدید و بسیار شدید و همچنین خانواده‌های معلولان جسمی متوسط، شدید و خیلی شدید که نمی‌توانند رانندگی کنند. می توانند از امتیاز شماره گذاری ویژه خودرو بهره مند شوند افراد دارای معلولیت بهره مند می شوند.

انجلسی در این زمینه توضیح داد: تا کنون فقط افراد دارای معلولیت جسمی متوسط، شدید و بسیار شدید که می توانستند رانندگی کنند و گواهینامه رانندگی داشتند می توانستند از این امتیاز برخوردار شوند و افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید که توانایی رانندگی داشتند. نیستند و برای تردد در شهر مشکلات زیادی دارند و از این امتیاز استفاده نکرده اند که بر اساس توافق صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی امکان بهره مندی خانواده های افراد دارای معلولیت شدید و بسیار جدی از مزایای ویژه فراهم شده است. پلاک ها

بر اساس توافق صورت گرفته با پلیس راهنمایی و رانندگی، با اعطای این امتیاز به یکی از اعضای خانواده این افراد اعم از پدر یا مادر، برادر یا خواهر، همسر یا فرزند این مشکل حل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا