جامعه

سویه جدید کرونا سردمدار اخبار جهان

سویه جدید ویروس کرونا پیشتاز روزنامه های جهان است. واشنگتن تایمز و نیویورک تایمز هر دو در مورد ویروس امروز نوشتند.

به گزارش آپارات نیوز، عناوین اصلی روزنامه جهان در روز چهارشنبه 13 آذر به نقل از آلبرت کوچویی، سخنران پیشکسوت به شرح زیر است:

ترس دوباره از کرونا

کرونا جدید در راس اخبار جهان است

واشنگتن تایمز گزارش داد که ژانر Omicron ترس کووید را دوباره زنده کرد. اکنون هدف اول ممنوعیت سفر و پرواز است. فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید، گفت که زنجیره ویروس بدون شک به مرز ایالات متحده خواهد رسید.

روزنامه های جهانی از جمله چاینا دیلی گزارش دادند که چین یک میلیارد واکسن به آفریقا ارسال کرده است. با ورود Omicron به استرالیا و کانادا، هنگ کنگ و اکوادور محدودیت های نسبی اعمال خواهند کرد.

نام سویه جدید ویروس کرونا از کجا آمده است؟

کرونا جدید در راس اخبار جهان است

نیویورک تایمز نوشت: نام Omicron، سویه جدید ویروس کرونا از کجا آمده است؟ سازمان بهداشت جهانی از حروف الفبای یونانی برای شناسایی گونه های مختلف ویروس استفاده کرد. آلفا، بتا، دلتا، تا آخر …… اومیکرون پانزدهمین حرف یونانی است.

خروج مرکل

کرونا جدید در راس اخبار جهان است

روزنامه آلمانی دی ولت نیز به جدایی آنگلا مرکل از صدراعظم آلمان می پردازد. تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا گفت: مرکل معنای جدیدی به آلمان جدید بخشیده است.

ظلم انگلیس

کرونا جدید در راس اخبار جهان است

روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت: مرزبانان بریتانیایی ظالم هستند و جان های بسیاری را فدا می کنند. سوال منتقدان و سیاستمداران این است: چرا انگلیس بر چنین سیاستی پافشاری می کند؟
تلگراف یکی دیگر از روزنامه های انگلیسی نوشت: پس از سیصد و نود و شش سال، باربادوس تحت سلطه بریتانیا درآمد. ملکه انگلیس دیگر حاکم او نیست. باربادوس ها می گویند که بریتانیا ما را به بردگی گرفته است. باربادوس برچسب انگلستان کوچک را دور انداخت. میا مونتی، نخست وزیر باربادوس، آزادی خود را از بریتانیا اعلام کرد.

گاندی را حذف کنید

کرونا جدید در راس اخبار جهان است

نارندرا مودی نخست وزیر هند همیشه گفته است که در خیابان های هند چای فروش بوده است. این امر عرصه را به دیگر نامزدها در هند محدود کرد. در میان رقبای سیاسی اکنون حزب کنگره ملی، قدیمی ترین و بزرگترین حزب دموکراسی در جهان است. رهبر حزب سونیا گاندی راجیو گاندی بیوه 74 ساله است. نخست وزیر سابق و پسر و نوه نخست وزیران هند. شخص دیگری در صف است پریانکا گاندی یک دختر 49 ساله است و راهول گاندی پسر راهو و سونیا 51 ساله است. به جز شش سال، گاندی ها چهل و سه سال حکومت کردند.
با این حال، حزب گاندی قدیمی و خاص است. حزب رقابتی Bah ارات ‘u’ll ات h’s هر کسی را در حزب هل داد. منتقدان می گویند اگر کنگره ملی آفریقا می خواهد به سیاست بازگردد، باید گاندی را برکنار کند. گاندی ها باید برای بازسازی اپوزیسیون بروند. وارثان امروز، وارثان فردا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا