دانش و سلامت

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

سیل کم تحرکی در ایران تا ۲۰ سال آینده/ ۳۰ میلیون ایرانی فشار خون دارند!

به گزارش شفاف ، افشین ملایی در جلسه شورای سیاستگذاری شهرهای فعال ایران که عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد ، اظهار داشت و طی ده سال آینده سیل در کشور رخ می دهد که در کشور نیست تکرار نمی شود بگذارید برای این سیل آماده شویم و به دنبال مدیریت پیشگیری باشیم ، زیرا آمارهای بهداشتی نشان می دهد که در دو دهه آینده با سیل کم تحرک در کشور از کار خواهیم افتاد و همه توانایی های کشور از این طریق به چالش کشیده می شود. کلمه. ما با افرادی روبرو خواهیم شد که قدرت محدودی دارند و از سلامت و شرایط جسمی خوبی برخوردار نیستند.

وی ادامه می دهد: وقتی شیوع سبک زندگی کم تحرک در کشور به 56 درصد می رسد ، هر فرد معقولی احساس خطر می کند و این سوال پیش می آید که چرا 56 درصد مردان و 65 درصد زنان باید کم تحرک باشند؟

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه اگر وقت خود را از دست بدهیم عواقب جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد گفت: در جلسه شورای عالی سالمندان گفته شد که میزان پیری در ایران سریعتر از میزان پیری در همه کشورها است و ما باید بدانید که آنچه در کشورهای پیشرفته صنعتی 25 ساله در ایران 25 ساله است ، حدود 100 سال طول می کشد.

ملایی ادامه می دهد: ‘ما در سال های اخیر تغییرات جمعیتی داشته ایم که به تدریج آشکار می شود و در ده سال آینده با مسئله پیری روبرو خواهیم شد. این افراد مسن نیستند ، بلکه افراد مسنی هستند که با انواع بیماری های ناشی از عدم فعالیت روبرو هستند و کشور با یک چالش جدی روبرو خواهد شد.

وی گفت: “اگر سیاست خود را تغییر ندهیم ، به شدت احساس خطر خواهیم كرد و در بیست سال آینده با رنج و چالش های مدیریتی روبرو خواهیم شد.” .د

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اعلام اینکه دانشجویانی که باید چابک ترین افراد جامعه باشند اما 22٪ چاقی دارند ، اظهار داشت: طبق گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 30 میلیون و 700 هزار ایرانی فشار خون بالا دارند! چرا ایرانی ها این همه فشار خون را تجربه کردند؟ چگونه باید این وضعیت اصلاح شود؟ ما قطعاً باید سیاست های جدید را در نظر بگیریم و هم افزایی داشته باشیم.

ملایی ادامه می دهد: “ما می دانیم که منابع مالی دولت محدود است ، اما با تلفیق ظرفیت ملی ، می توانیم یک واقعه بزرگ را اختراع کنیم و بنابراین به سرمایه اجتماعی و توسعه زیرساخت ها توجه کنیم و به سمت یک ایران فعال حرکت کنیم. “

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا