جامعه

سینمای مستند از تعطیلی یک مرکز نگهداری زنان کارتن خواب جلوگیری می کند ؟

سینمای مستند از تعطیلی یک مرکز نگهداری زنان کارتن خواب جلوگیری می کند ؟

در پی انتشار دو مستند «هیچکس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام زاده و «آن شب» ساخته مینا قاسمی زواره، معاون دادستان مجددا از شهرداری تهران خواست تا به مرکز نگهداری از بانوان کارتن خواب واقع در میدان شوش وارد نشوند. بستن. .

به گزارش آپارات نیوز، به نقل از روابط عمومی مستند «آن شب» پس از انتشار دو مستند “آن شب” به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا قاسمی زواره و مستند “هیچکس منتظرت نیست” به کارگردانی محسن اسلام زاده در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم واقعیت که هر دو به موضوع مرکز نگهداری از بانوان کارتونی خواب در میدان شوش تهران می پرداختند، معاون دادستان دکتر دکتر. زاکانی شهرداری تهران خواستار تعطیل نشدن مرکز و اطلاع رسانی شد. او از نتیجه

در نتیجه شهرداری منطقه 12 تهران در اواسط دی ماه 1400 در جریان جشن سینما حقیقت به دادگاه سی و هفتم مکاتبه کرد تا دستور تخلیه مرکز نگهداری از زنان بی سرپرست در میدان شوش تهران، نور سپید هدایت را صادر کند. اما اکران این دو مستند در جشنواره سینما حقیقت و همچنین صحبت های محسن اسلام زاده، مینا قاسمی زواره و سپیده علیزاده مدیر مرکز در مراسم اختتامیه جشنواره سینما حقیقت، موجبات هدایت دادستانی تهران را فراهم کرد. از شما خواسته شد که به نمایش پایانی پاسخ دهد.

در نامه ای از سوی معاون دادستان تهران به علیرضا زاکانی، شهردار تهران، حمایت قاطع از فعالیت های مرکز جامع کاهش آسیب زنان و توصیه به حفظ آن محور اصلی بحث است. «سعید عمرانی» همچنین از شهردار تهران خواست تا تفاهم نامه همکاری بلندمدتی برای همکاری با مرکز کاهش آسیب بانوان امضا کند و حتی بر رفع مشکلات نگهداری و تاسیسات ساختمانی که مرکز در آن مستقر است تاکید کرد.

مستند «آن شب» که به موضوع خرید و فروش نوزاد می پردازد و با تلفن همراه فیلمبرداری می شود، داستان مادری را روایت می کند که ناگهان به همراه نوزادش وارد پناهگاه زنان می شود که مدیر مرکز سعی می کند جلوی آن را بگیرد. که کودک از فروش به مهد کودک. زایمان، اما با چالش های زیادی مواجه است.

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نیز روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در میدان شوش تهران است. در مقدمه این مستند آمده است: «سپیده علیزاده چند سالی است که سرپرستی مرکز نگهداری از بانوان کارتن خواب در میدان شوش تهران را بر عهده دارد. اکثر زنانی که به این مرکز مراجعه می کنند از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و فحشا رنج می برند و از سوی خانواده طرد می شوند. مونا یکی از آن زنانی است که 28 سال پیش از خانه فرار کرد و معتاد و تبهکار شد. اما 4 سال پیش با سپیده علیزاده آشنا شد و پس از ترک اعتیاد معاون سپیده در مرکز نگهداری زنان شد. حالا اما مونا به چالش کشیده شده است. دوست دارد بعد از 28 سال با کمک سپیده به سراغ دو فرزندش برود اما اثری از آنها ندارد…

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا