شرایط بازگشایی و فعالیت مراکز «مشاوره و خدمات روانشناختی»

شرایط بازگشایی و فعالیت مراکز «مشاوره و خدمات روانشناختی»

کمیته پیشگیری از بیماری های عفونی سازمان بهزیستی کشور در بخشنامه ای مبنی بر بازگشایی و بهره برداری از مراکز “خدمات مشاوره و روانشناسی” برای مدیران بهزیستی عمومی در استان های سراسر کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (آپارات نیوز) ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور ، این بخشنامه اظهار داشت: “با توجه به نیاز جامعه به خدمات بهداشت روان ، به ویژه در مواقع بحرانی ، گسترش هاله و مطابق با سیاست سازمان بهزیستی برای بازگشایی مراکز. بتدریج ، فعالیت مراکز مشاوره و خدمات روانکاوی غیر دولتی به صورت چهره به چهره و براساس نکات کلیدی پیشگیری Qovid 19 به شرح زیر است:

1- مشتریانی را که موظف به انجام فاصله بیشتر هستند تعیین کنید تا زمان انتظار برای افراد زیر سن قانونی و تجمع در سالن انتظار کوتاه نباشد.

2- در صورت مشاهده علائم بیماری عروق کرونا با مددجویان یا کارکنان مرکز ، آنگاه راهنمایی و مراجعه لازم به مراکز درمانی انجام می شود.

3. کارت فعالیت وزارت بهداشت (مجوز فعالیت مشاغل صادر شده توسط وزارت بهداشت) را در این مرکز نصب کنید.

4- لازم به ذکر است که مسافت اجتماعی (مادی) حداقل بین یک مشاور و مشاور بین یک متر است.

5- اتاق بازی باید تا اطلاع ثانوی بسته شود.

6- شستن دست کودکان قبل از ورود به مرکز برای تأیید هنگام ورود و خروج.

7- گروه درمانی تا اطلاع ثانوی نباید انجام شود.

8- قطعات و دستگاههای ارزیابی ذهنی باید روزانه و بعد از هر بار استفاده از آن با دقت ضد عفونی شوند.

9 – کلیه مواد مصرفی مانند لوازم التحریر ، گوشه های تلفن ، دفاتر و غیره باید روزانه و با دقت ضد عفونی شوند.

10- تا اطلاع ثانوی از برگزاری جلسات آموزش حضوری در مرکز خودداری کنید.

11- برای ایجاد و نگهداری هوای مورد نیاز در فضای مرکزی و جلوگیری از احتمال انتقال بیماری ، هوای محیط باید در گردش و تعامل باشد.

12- باید از کاغذ برای خشک کردن دست و صورت و یا برای مصرف در هنگام عطسه و سرفه کارمندان و مشتریان استفاده شود.

13. در صورت امکان مشتری باید بیش از یک همراه داشته باشد.

14- در صورت بروز علائم سرماخوردگی در کلیه متخصصان و افراد غیر متخصص ، باید از ارائه خدمات بهانه بگیرند.

15- لازم است یک اسپری ضد عفونی کننده دستی در کلیه مراکز جهت استفاده مشتری و افراد نصب شود.

16. تمیز کردن و ضد عفونی سطوح و تجهیزات در هر شیفت.

17- لیوان های یکبار مصرف برای کارکنان و مشتریان قابل استفاده هستند و در مکانی امن از آلودگی نگهداری می شوند.

لازم به ذکر است ، طبق بخشنامه مورخ 1/18/99 در مورد روش مدیریت خدمات روانشناختی و مشاوره در بحران ناشی از تاج ویروس ، مرکز مرکز باید در طول مکاتبات رسمی بهزیستی شهر خود ، مشاوره موقت غیرمستقیم ارائه دهد. تبلیغات ضمن ارائه روانشناسان فعال ، مطابق با مراحل فوق و ثبت اطلاعات و عملکرد روزانه این مرکز در درگاه آماری مربوطه. این ولسوالی همچنین موظف است ماهانه اطلاعات مکتوب راجع به مشاوره و خدمات روانشناختی بصورت رو در رو ، که مداخلات آنها به صورت غیابی انجام می شود ، به دفتر رفاه اجتماعی کشور و مطب روانپزشکی ارسال کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا