دانش و سلامت

شناسایی ۱۴۰ یتیم ایدز/چالش های مبتلایان و ایتام از انگ زدن و گذران معیشت تا مشکلات روانی

شناسایی ۱۴۰ یتیم ایدز/چالش های مبتلایان و ایتام از انگ زدن و گذران معیشت تا مشکلات روانی

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 140 یتیم مبتلا به ایدز را در ایران شناسایی کرده ایم که بیشتر آنها نزد اقوام خود زندگی می کنند ، گفت: از نظر حمایت ، بیشتر این افراد با آنها زندگی می کنند. خانواده ها ، نشان دادن بافت حمایتی در جامعه یک قشر وجود دارد ، در حالی که این کودکان باید کاملاً تحت پوشش حقوق بگیرند و برای حقوق بازنشستگی خود برنامه ریزی شوند و غیره.

فرید براتی زاده در مصاحبه با آپارات نیوز وی با اشاره به روز جهانی حمایت از ایتام ایدز (هفتم اردیبهشت ماه همراه با 6 اردیبهشت) گفت: “در آغاز دوره HIV / AIDS و مرگ و باورهای غلط آن در مورد این بیماری ، بیشتر مردم احساس کردند که HIV به دلیل عدم رعایت اصول

این اخلاقی است و به افراد مبتلا به این بیماری انگ می زند ، افرادی که اکنون این کار را انجام می دهند ، اما خوشبختانه این بیماری کاهش یافته است. در نتیجه ، افراد مبتلا به ایدز منزوی شدند زیرا جامعه ارتباط کمتری با آنها داشت. بیماران در حال انزوا بودند و این مشکلی است که اکنون در کشور خود داریم.

وی ادامه می دهد: از آنجا که افراد مبتلا به ایدز منزوی شدند و در نتیجه شغل و روابط اجتماعی خود را از دست دادند ، بنابراین لازم بود که برای معیشت و معیشت خود از حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

براتی سده با اشاره به برنامه های اچ آی وی / ایدز در کشور گفت: در برنامه ششم اچ آی وی / ایدز که هم اکنون در حال نگارش است ، آنها همچنین به موضوع حفاظت پرداختند و یکی از 12 سیاست این برنامه است. سیاست حمایت از افراد مبتلا به ایدز. “این کار به سازمان بهزیستی کشور سپرده شده است

است.

حمایت از مبتلایان به ایدز ، از انگ زدن تا تعیین روز جهانی ویژه برای آنها

وی ادامه داد: حمایت از همه مبتلایان به ایدز به منظور کاهش کلاله ، افزایش آگاهی و افزایش آگاهی و آگاهی است که اگر فردی آلوده است ، فکر نکنند که نمی توانند با آنها زندگی کنند. همچنین باید تشخیص داد که ایدز می تواند مانند سایر بیماری ها باشد. درمان این بیماری در حال حاضر در دسترس تر و کنترل آن آسان تر است و می توان با تشخیص به موقع به آن کمک کرد.

مدیرکل پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مرگ ایدز یکی از مشکلات است و آنها از خانواده خود حمایت می کنند (به دلیل انگ و عقاید نادرست در مورد خانواده های افراد مبتلا به این بیماری) ، گفت: فرزندان مبتلایان به ایدز نیز باید مورد توجه قرار گیرند. به خصوص کودکانی که ممکن است از والدین آلوده به HIV متولد شده باشند و علائم ویروس را خودشان داشته باشند. برای جلب توجه افراد و جوامع بشری به کودکانی که والدین خود را به دلیل اچ آی وی از دست داده و بی خانمان شده اند ، روزی به عنوان روز جهانی حمایت و توجه به یتیمان ناشی از ایدز در نظر گرفته خواهد شد.

براتیسده با اشاره به اینکه یک باشگاه مثبت برای حمایت از مبتلایان به ایدز در کشور ایجاد شده است ، افزود: “باشگاه های زندگی مثبت توسط بهزیستی و وزارت بهداشت در سال های اخیر ایجاد شده است ، اما در دو سال گذشته در پیشگیری و کنترل جلسات کمکها و معالجه آن به طور کامل به سازمان بهزیستی سپرده شده است. در حال حاضر حدود 40 کلوپ زندگی مثبت در استان های مختلف وجود دارد که به افرادی که نیاز به حمایت دارند و به ما مراجعه می کنند خدمات ارائه می دهند.

ارائه خدمات پشتیبانی به 5000 نفر در باشگاه های زندگی مثبت

به گفته وی ، در حال حاضر حدود 5000 نفر از باشگاه های زندگی مثبت خدمات پشتیبانی دریافت می كنند و از نظر شغلی ، اجتماعی ، معیشتی و غیره مورد حمایت قرار می گیرند كه از این تعداد 390 كودك فرزندان مبتلایان به ایدز هستند. آنها خدمات مختلفی دریافت می کنند. این 390 کودک ممکن است خود مبتلا به ایدز باشند.

پیشگیری از ایدز را از کودکان کار و خیابان بیاموزید و آنها را آزمایش کنید

براتی سده افزود كه این كودكان به طور طبیعی با كودكان كار و خیابانی كه سالانه آموزش پیشگیری از HIV / AIDS برای آنها می بینیم متفاوت است و ما آنها را آزمایش می كنیم تا به طور مستقل از باشگاه های استان های مختلف خدمت كنند.

شناسایی 140 یتیم ایدز در کشور

نیاز به حمایت و معرفی مستمری برای این کودکان بی سرپرست

مدیرکل اعتیاد و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین در مورد تعداد ایتام ایدز گفت: در کشور ما 140 یتیم ایدز داریم که بیشتر آنها با اعضای خانواده خود زندگی می کنند. تعداد افرادی که والدین خود را به دلیل ایدز از دست داده اند و از آنها مراقبت نمی شود اندک است. در تهران ، سه یا چهار یتیم ایدز در مراکز نگهداری شبه خانواده در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

وی در ادامه چالش های موجود در زندگی یتیمان ایدز را برجسته کرد و افزود: “از نظر حمایت ، 140 یتیمی که شناسایی شده اند و بیشتر آنها با خانواده خود زندگی می کنند نشان می دهد که ساختار حمایتی در جامعه وجود دارد و خانواده های این کودکان از آنها حمایت می کنند آنها در عین حال ، این کودکان از نظر حمایت اجتماعی باید کاملاً تحت پوشش قرار بگیرند و حقوق بازنشستگی آنها نیز باید برنامه ریزی شود.

براتی سده گفت: همچنین لازم است خدمات روانشناختی و روانی در صورت داشتن فرزندان منزوی برای آنها تهیه شود و به طور نامحسوس به متخصصان مراجعه و خدمات دریافت كنند تا مشكلی برای مشكلات فعلی و آتی نداشته باشند. شرایط روانی

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا