جامعه

شناسایی ۶۵ ابتلا به وبا در کشور / گزارش فوتی نداریم

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ابتدای سال جاری تا چهارم مردادماه 65 مورد ابتلا به وبا از شش منطقه کشور شناسایی و گزارش شد و خوشبختانه فوتی بر اثر این بیماری در کشور مشاهده نشد.

به گزارش آپارات نیوز، از ابتدای سال 2022، سازمان بهداشت جهانی شیوع وبا را در کشورهای بنین، مالاوی و کامرون گزارش کرده است. در 20 ژوئیه 2022 همزمان با 29 جولای سال جاری، سازمان بهداشت جهانی گزارشی از شیوع این بیماری در سومالی منتشر کرد که منجر به 7796 مورد و 37 مرگ شد.

در پایان ماه جولای، سازمان بهداشت جهانی نیز از شیوع وبا در برخی ایالت های افغانستان، پاکستان و عراق خبر داد.

65 مورد ابتلا به وبا در کشور شناسایی شدیم / هیچ گزارش فوتی نداریم

در ایران از 7 خرداد 1401 موارد ابتلا به این بیماری در استان کردستان گزارش شده است. بر اساس بررسی های انجام شده، بیماران افرادی بودند که به مناطق آلوده عراق سفر کرده بودند و پس از بازگشت از سفر، علائم بیماری در ایران گزارش شد. به روز رسانی کرده اند.

گزارش موارد ابتلا به وبا در ایران از ابتدای سال جاری تا 24 مرداد به شرح زیر است:

از ابتدای سال جاری تا چهارم مردادماه 65 مورد ابتلا به وبا در استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمان و جیرفت شناسایی و گزارش شده است که حدود 91 درصد موارد مربوط به این دو استان است. کردستان و کرمانشاه. از این تعداد 44 مورد مربوط به استان کردستان، 15 مورد مربوط به استان کرمانشاه، دو مورد مربوط به آذربایجان غربی، یک مورد مربوط به بوشهر، دو مورد به جیرفت و یک مورد مربوط به کرمان بوده است. تاکنون موردی از فوت گزارش نشده است.

اگرچه سن بیماران حداقل یک سال و حداکثر 82 سال گزارش شده است، اما اکثر بیماران بین 30 تا 60 سال بوده اند که حدود 71 درصد موارد را تشکیل می دهد. بیش از 75 درصد از مبتلایان مرد بودند و تقریباً 75 درصد از بیماران شناسایی شده در مناطق شهری زندگی می کردند.

همه موارد شناسایی شده “بیوتایپ التور” و “سروتایپ اوگاوا” بودند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، بیماران در معاینه علائم بالینی تقریباً در 72 درصد موارد بدون علائم بالینی یا با علائم بالینی خفیف تا متوسط ​​بوده و در 28 درصد موارد بیماران با شدت بالینی ارجاع شده اند. علائم. حدود 55 درصد بیماران به صورت سرپایی درمان شدند و سایر موارد نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا