بین الملل

شهادت یک فلسطینی در أریحا

شهادت یک فلسطینی در أریحا

دستگیری یک رهبر جهاد اسلامی در موج بازداشت‌های کرانه باختری

آفتاب‌‌نیوز :

سایت شبکه روسیا الیوم در این باره اعلام کرد که یک جوان فلسطینی بامداد امروز (دوشنبه) به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی که به اردوگاه «عقبه جبر» در شهر أریحا یورش برده بودند، به شهادت رسید.

رسانه‌های فلسطین همچنین از زخمی شدن یک جوان بر اثر اصابت گلوله در جریان یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه «نور شمس» در شرق «طولکرم» خبر دادند.

خبرگزاری سما نیز اعلام کرد صبح امروز نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی یک موج بازداشت را در تعدادی از شهرها، روستا‌ها و شهرک‌های کرانه باختری به راه انداختند.

منابع محلی در این باره اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی با خودرو‌های زرهی به شهر طولکرم یورش بردند و وارد خانه‌های فلسطینی‌ها شدند.

این منابع همچنین از شکل‌گیری درگیری میان صهیونیست‌ها و نیرو‌های مقاومت مستقر در این مناطق خبر دادند.

طبق گفته این منابع، صهیونیست‌ها چند فلسطینی ازجمله «مهدی الشرقاوی»، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند.

بازداشت الشرقاوی توسط صهیونیست‌ها پس از یورش به خانه‌اش در شهرک «الزبابده» در شهر «جنین» واکنش جنبش جهاد اسلامی را به همراه داشته است.

طارق عز الدین، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری در این باره گفت: بازداشت مهدی الشرقاوی توسط نیرو‌های اشغالگر، عزم ملت و مجاهدان آزاده ما را درهم نخواهد شکست.

عز الدین تاکید کرد: هر چقدر هم که رژیم اشغالگر اعمال جنایتکارانه خود را علیه مردم، رهبران و کادر ما تشدید کند، انقلاب مردمی و مقاومت دلاورانه ما فروکش نخواهد کرد. رژیم صهیونیستی خوب می‌داند، فرمانده‌ای که بازداشت یا شهید می‌شود هزار رهبر و فرمانده جانشین او خواهند شد و قیام مبارک ما تا زمانی که رژیم اشغال از سرزمین ما بیرون نشود، متوقف نخواهد شد.

سخنگوی جهاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خواست خدا به راه خود ادامه خواهیم داد و از حق آزادی خود کوتاه نخواهیم آمد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا