دانش و سلامت

شهرنشینان بیشتر در معرض ابتلا به ام اس هستند

آفتاب نیوز:

براساس نتایج این مطالعه ، پس از بررسی وضعیت سلامت 900 بیمار مبتلا به ام اس که در منطقه لومباردی ایتالیا زندگی می کنند ، انجام شده است ، آلودگی هوا یکی از عوامل خطر برای بیماری ام اس بوده است. .

ساکنان شهری بیشتر مستعد ابتلا به ام اس هستند

منطقه لومباردی در شمال غربی ایتالیا واقع شده و 550000 نفر جمعیت دارد. تعداد افرادی که مبتلا به بیماری ام اس در منطقه زندگی می کنند طی 50 سال گذشته ده برابر شده است ، از 16 در 100000 در سال 1974 به 170 نفر در سال 2020. محققان این منطقه را بر اساس میزان توزیع شهری به سه منطقه تقسیم کردند و آن را افزایش دادند یکدیگر را مقایسه کنید. میزان آلودگی ذرات موجود در هوا در دو منطقه بیشتر از سقف تعیین شده توسط اتحادیه اروپا است.

این مطالعه نشان داد که افرادی که در مناطق حومه شهر کمتر در معرض ذرات موجود در هوا قرار دارند در مقایسه با ساکنان مناطق شهری در معرض خطر ابتلا به بیماری ام اس هستند. در حقیقت ، خطر ابتلا به بیماری ام اس در ساکنان شهری 29 درصد بیشتر از مناطق حومه شهر بود.

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به طور غیرطبیعی نسبت به سیستم عصبی مرکزی (CNS) واکنش نشان می دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز ، نخاع و عصب بینایی است. سیستم ایمنی بدن معمولاً در معرض عوامل بیرونی مانند باکتری ها و ویروس ها قرار دارد. اما در بیماریهای خود ایمنی ، بافتهای طبیعی به اشتباه از بین می روند. در ام اس ، سیستم ایمنی بدن به میلین حمله می کند. میلین غلاف چربی اطراف سلولهای عصبی است. میلین آسیب دیده باعث اسکلروز بافتی می شود که نام این بیماری است.

اگر غلاف میلین یا بافت عصبی آسیب ببیند ، انتقال پیام های عصبی مختل می شود ، که عوارض جانبی مختلفی دارد. انواع مختلف MS وجود دارد:

MS مقدماتی مقدماتی
در این نوع ، علائم بیماری از زمان تشخیص به طور مداوم در حال افزایش است. این حملات ناشناخته است و هیچ علائمی از بهبود وجود ندارد. حدود 10 تا 15 درصد از بیماران این بیماری را ایجاد می کنند. بیماری ام اس در افرادی که این مرحله را تجربه می کنند ، معمولاً دیر و در حدود 40 سالگی تشخیص داده می شوند.

تکرار نوع – کاهش
حدود 90٪ بیماران مبتلا به این نوع هستند. علائم اولیه بیماری معمولاً در این اوایل دهه بیست مشاهده می شود. پس از آن ، بیماری در دوره های مختلف عود کرد و بیمار تا حدی بین دوره ها بهبود یافت. بیماران مبتلا به این بیماری معمولاً وارد مرحله دیگری از بیماری می شوند که به آن پیشرفت ثانویه گفته می شود.

ثانویه MS پیشرونده
در این نوع ، علائم بیماری سالها ادامه دارد و عود یا بهبودی مشاهده نمی شود. این حالت معمولاً 10 تا 20 سال پس از تشخیص رخ می دهد. این نوع بیماری معمولاً منجر به ناتوانی در بیماران می شود.

نوع پیشرونده مکرر
این نوع بیماری ها بسیار نادر هستند که در طی آن بیماری با گذشت زمان عود می کند و از یک حمله به حمله بعدی علائم بدتر می شود. حدود 5٪ از افراد مبتلا به این نوع بیماری هستند.

در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

گزارش کامل در ژورنال اروپایی عصب شناسی منتشر شده است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا