جامعه

شهریاری: قانون جوانی جمعیت افتخار مجلس یازدهم است

شهریاری: قانون جوانی جمعیت افتخار مجلس یازدهم است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی قانون جوانان مجلس یازدهم را مایه افتخار مجلس یازدهم دانست و گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما این اقدامات به این معنا نیست که همه مشکلات وجود داشته باشد. در این زمینه حل شده است.»

به گزارش آپارات نیوز، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جریان قرائت گزارش مشترک کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان از عملکرد دستگاه های مسئول در اجرای قانون حراست. خانواده و جوانان جمعیت با بیان اینکه قانون جوانان جمعیت یکی از افتخارات مجلس یازدهم است، گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما این اقدامات به این معنا نیست که تمام مشکلات در این زمینه حل شده است. تا زمانی که سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود در بودجه عمل نکنند، بسیاری از مشکلات ما پابرجاست.

وی افزود: با توجه به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه به مجلس ارائه می شود، وقت آن رسیده است که دولت منابع لازم را برای اجرای قانون جوانان فراهم کند.

این عضو شورای اسلامی گفت: یکی از ایراداتی که در قانون وجود دارد، ماده 15 است که بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق مرزی را شامل نمی شود و بسیاری از افراد پس از تولد اولین فرزندشان مشمول قانون نمی شوند. نه . اگر این افراد در وسط کشور هم زندگی می کنند وقتی برای ثبت نام اقدام می کنند به آنها می گویند مشمول قانون نمی شوند و این تبعیض جدی است.

شهریاری ادامه داد: اگر در برخی مناطق جمعیت زیاد باشد باید به صراحت اعلام شود که تا 4 فرزند قانون شامل خانواده می شود و این مدل اجرای قانون ظلم مضاعفی است که در برخی مناطق کشور.

نماینده زاهدان گفت: شاید بتوانیم اقشار متوسط ​​و پایین جامعه را با انگیزه برای بچه دار شدن راضی کنیم اما این همه مشکلات و مشکلات ما نیست، بلکه باید کار فرهنگی دقیق انجام شود و وظیفه مقام معظم رهبری است. شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه بسیار جدی است». سند مهندسی فرهنگی احتمالا حدود 15 سال پیش نوشته شده اما متاسفانه نمی دانم چرا اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی مجلس گفت: بسیاری از افراد به ویژه تحصیلکرده ها و نخبگان جامعه زمانی شروع به بچه دار شدن می کنند که بدانند فرزندانشان تربیت درستی خواهند داشت و به فرزندان خود می توانند تربیت کنند. مدارس و در شرایط مساعد و با اجازه و تشویق و مسائل مالی نمی توان کل جامعه را بچه دار کرد.

شهریاری با بیان اینکه به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان از عملکرد مثبت وزارت بهداشت در اجرای این قانون تشکر می کنم، گفت: انتظار داریم سازمان امور استخدامی نیز در اجرای این قانون با نمایندگان همکاری کند. . باشد و به خط بیا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا