فرهنگ و هنر

شهید شاخص زنجان معرفی شد

شهید شاخص زنجان معرفی شد

آپارات نیوز/زنجان معاون فرهنگی – هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از معرفی شهید احمد یوسفی به‌عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سرهنگ محسن احمدی‌تبار امروز (شنبه، ۲۵ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هر سال یکی از شهدای والامقام استان به‌عنوان شهید شاخص سال معرفی می‌شود، اظهار کرد: امسال پس از هم‌اندیشی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان و بهره‌گیری از نظرهای فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، شهید احمد یوسفی به‌عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۱۳۸۹ اجرایی می‌شود، ادامه داد: این امر در راستای تبیین و ترویج سیره زندگانی شهدای گرانقدر، آشنایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی – هنری سپاه زنجان بیان کرد: این سنت نیکو، فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت، بازخوانی سبک زندگی شهدا، پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی، معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای قشر نوجوان و جوان است.

شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت ۱۳۳۵ در شهرستان زنجان به دنیا آمد. این شهید بزرگوار به‌عنوان پاسدار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در نهایت ششم آنلاین ۱۳۶۵ با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی در ارتفاعات لاری بانه توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش به کمر، شهید شد. پیکر او در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد. برادرش رحمان یوسفی نیز از دیگر شهدای گرانقدر استان زنجان است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا