بین الملل

“شورای سوریه دموکراتیک”: واشنگتن تعهدات خود در قبال متحدان را نقض می‌کند

"شورای سوریه دموکراتیک": واشنگتن تعهدات خود در قبال متحدان را نقض می‌کند

نماینده «شورای سوریه دموکراتیک» در آمریکا از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست در برابر حملات ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه «به هر وسیله ای خشونت ترکیه را متوقف کند».

به گزارش آپارات نیوز، به نقل از روسیه الیوم، بسام صقر، نماینده شورای سوریه دموکراتیک در آمریکا در پیام خود به رئیس جمهور آمریکا گفت: ترکیه با حمله به پایگاهی که سربازان ارتش آمریکا در آن حضور داشتند، نشان داد. ائتلاف برای مبارزه با داعش مستقر شد. این نشان می دهد که چقدر از دموکراسی فاصله گرفته و بر استبداد تکیه کرده است.

وی افزود: ترکیه به وضوح اصول ناتو را زیر پا گذاشته و با حمله به پایگاه نظامی آمریکا نشان می دهد که چقدر به این کشور احترام نمی گذارد و چقدر معتقد است که آمریکا رهبر صحنه جهانی است.

نماینده شورای سوریه دموکراتیک در آمریکا گفت: علاوه بر این دو سرباز نیروی ویژه که توسط آمریکا آموزش دیده بودند در بمباران پایگاه آنها کشته شدند. آنها با هم جنگیدند تا داعش را شکست دهند.

صقر که یک شهروند آمریکایی است، از این که واشنگتن از متحدان خود در برابر عملیات ترکیه دفاع نکرد ابراز خشم کرد.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند آمریکایی از این واقعیت شوکه و شرمنده هستم.

وی پرسید: این متحدان 11000 جان خود را برای شکست داعش و حفاظت از جهان در برابر تروریسم فدا کردند، آیا آمریکا از دموکراسی در خاورمیانه حمایت خواهد کرد یا به حمایت از استبداد ادامه خواهد داد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا