عمومیکسب و کار برتر

صاعقه گیر دکل

از دکل صاعقه گیر جهت حفاظت از تجهیزات الکترونیکی در اماکن مختلف استفاده می شود. این دکل با مهار صاعقه، مسیری امن برای تخلیه جریان الکتریکی در کارخانجات، نیروگاهها و پالایشگاهها ایجاد می کند. در تولید این محصول عموماً ورق هایی از جنس فولادی کم کربن به نام st37 استفاده می شود. پایه صاعقه گیر برای ارتفاع های بالا مجهز به پلکان جهت دستیابی به راس دکل می باشند. در ادامه با پارامترهای مهم و همچنین فرایندهای تولید این محصول را بررسی میکنیم.

پارامترهای مهم در تولید صاعقه گیر

ارتفاع: 1 – 18 متر بصورت چندجهی

مواد اولیه: ورق فولاد

پوشش: گالوانیزه گرم  – رنگ پودری الکترواستاتیکی

قیمت صاعقه گیر: با توجه به ارتفاع، نوع پوشش متفاوت است. جهت دریافت قیمت صاعقه گیر و دکل مهاری دست دوم میتوانید از سایت همپادکل استفاده کنید. البته در تولید این محصول پارامترهای بسیاری مانند محل نصب، سرعت باد، استانداردها و نقشه فنی باید مورد توجه قرار بگیرد.

صاعقه گیر دکل

هدف از نصب صاعقه گیر

هدف از نصب صاعقه گیر حفاظت از سیستمها و افراد در برابر صاعقه و ایجاد مسیری مطمئن جهت انتقال جریان عظیم صاعقه به زمین می باشد ، در این سیستمها رادهای هوائی وظیفه جذب صاعقه و هادیهای نزولی وظیفه انتقال جریان را به شبکه ارتینگ به عهده دارند. سیستم صاعقه گیری که به درستی طراحی و نصب شده باشد امنیت جانی افراد و ایمنی تجهیزات را بدنبال خواهد داشت. بر اساس تحقیقات بطور متوسط در هر ثانیه بیش از پنجاه صاعقه به زمین اصابت می نماید و خسارات جانی و مالی فراوانی بر جای می گذارد بطور کلی حوادثی که توسط صاعقه پدید می آید به دو گروه تقسیم می شوند. یک-حوادثی که به سبب برخورد مستقیم صاعقه بوجود می آید.

دو-حوادثی که به سبب اثرات غیر مستقیم صاعقه بوجود می آید. وقتی به یک سازه یا یک ناحیه مشخص صاعقه اصابت می کند می تواند سبب خسارات قابل توجهی که معمولا با آتش همراه است شود. حفاظت در برابر این خطرات توسط صاعقه گیرهای الکترونيکي فراهم میگردد. این سیستم درست قبل از حدوث صاعقه بطور طبيعي محتوي الکتريکي اتمسفر بطور ناگهاني افزايش یافته و اين تغيير وضعيت توسط واحد جرقه زن حس و کنترل مي شود .

صاعقه گيرهاي الکترونيکي انرژي موجود در هواي متلاطم پيش از طوفان را که حدود چندين هزار ولت بر هر متر است جذب و در واحدهاي جرقه زن ذخيره مي نمايد و در نهايت واحد جرقه زن با تخليه بار الکتريکي خازنها بين الکترودهاي فوقاني و الکترود مرکزي اش هواي اطراف را يونيزه مي کنند شرکت مهندسین مشاور پایا بنیان صنعت با در اختیار داشتن افراد متخصص و نرم افزارهای محاسباتی پیشرفته طرح و جانمایی استاندارد قرار گیری صاعقه گیر را برای پروژه های مختلف ارائه مینماید.

فونداسیون پایه چراغ پارکی

فونداسیون پایه چراغ های پارکی به دو صورت در محل و به صورت پیش ساخته  تولید می شوند. در صورتی که در محل نصب چراغ فونداسیون ساخته شود باید به زمان خشک شدن بتن حتما توجه نمایید. عدم توجه به زمان دهی مناسب به بتن برای خشک شدن باعث ایجاد آسیب به فونداسیون خواهد شد. اما اگر نمی توانید فونداسیون پیش ساخته را به محل حمل نمایید بهتر است که اقدام به ساخت فونداسیون پایه چراغ پارکی در محل نصب چراغ نمایید. انواع فونداسیون پیش ساخته با تنوع در طراحی و با کیفیت بالا در بازار موجود است که با توجه به نیاز می توان از تولید کنندگان معتبر اقدام به تهیه محصول مورد نظر نمود.

قیمت فونداسیون پایه چراغ

عوامل متعددی باعث می شود تا قیمت این فونداسیون ها و اجرت نصب پایه چراغ پارکی تغییر نماید. از جمله عوامل موثر بر این تغییر قیمت عبارتند از

  • طراحی و شکل هر فونداسیون
  • عیار بتن مصرفی در ساخت فونداسیون
  • ابعاد فونداسیون
  • قطر میلگردهای مصرفی در آرماتوربندی
  • تراکم آرماتور بندی
  • تعداد و سایز انکر بولت ها

توجه نمایید که فونداسیون پایه چراغ پارکی را حتما از تولید کنندگان معتبر در این زمینه تهیه فرمایید. اطمینان از نحوه ساخت بتن و نوع بتن باعث می شود تا سازه شما بعد از مدتی دچار آسیب نشده و ایجاد خطر نکند. کیفیت بتن مصرفی باعث می شود تا فونداسیون پیش ساخته خریداری شده به سادگی خرد نشده و در اثر ضربه آسیب نبیند.

قیمت برج نوری 6متری

برج نوری یا دکل روشنایی سازه ای مرتفع است که با نصب پروژکتور هایی قابلیت نور پردازی های بزرگ را دارد و بیشتر در اماکن پر رفت و آمد و بزرگ که نیاز به نور پردازی در حجم وسیع و گسترده دارند مورد استفاده قرار می گیرند. عوامل مختلفی بر قیمت برچ نوری 6 متری تاثیر دارند که به بررسی آن ها می پردازیم.

از جمله عواملی که برقیمت برج نوری 6متری تاثیر دارند میتوان به کیفیت قطعات تهیه شده و همچنین برند مارکت های تولیدی قطعات ، جنس و کیفیت ورق به کار رفته ، ضخامت ورق ها ، تلسکوپی یا متحرک بودن برج های نوری،هد ثابت یا هد متحرک داشتن آن ها ، نوع و تعداد پروژکتور های به کار رفته در برج نوری، میزان روشنایی و.. اشاره نمود.

همپادکل با استفاده از با کیفیت ترین قطعات تهیه شده و همچنین همکاری با مارکت های معتبر تولیدی قطعات و بهره بری از بروز ترین  ماشین آلات ودانش روز دنیا  توسط مهندسینی تولید کننده برج نوری 6 متری  با بهترین قیمت می باشد .

سرویس و نگهداری برج نوری

سرویس و نگهداری برج های نوری شامل  تعمیر و تعویض پروژکتور ها ، تابلو برق ، گیر بکس ها ، نصب پروژکتور های مجدد و همچنینی نظافت موارد یاد شده بود که باید در فواصل زمانی خاصی انجام پذیرد تا بر عمر برج های نوری تولید شده اضافه گردد .یه منظور تسهیل در سرویس ونگهداری برج های نوری در بعضی موراد این برج ها به صورت هد متحرک تولید می شوند که در این صورت هد یا سبد برج نوری با قابلیت بالا و پایین رفتن سرویس و نگهداری این برج ها را آسان می نماید. در غیر این صورت یک نردبان به برج های نوری اضافه می گردد تا سرویس کاران برج نوری توسط این نردبان به هد برج دسترسی پیدا نمایند ، همچنین میتنوان از یک بالا بر نفرات برای این عملیات بهره برد.

تعریف دکل

دکل به سازه‌های مرتفع ساخته شده به دست انسان گفته می‌شود، که همیشه عرض کمی نسبت به ارتفاع خود دارند و معمولا برای استفاده از ارتفاع بلندشان ساخته می شوند و ایستایی لازم را به تنهایی دارا می‌باشند. دکل های مخابراتی ترکیبی از سازه های فولادی هستند که برای حمایت از آنتن های مخابراتی و پخش آن ها طراحی شده اند. ارتباط بی‌ سیم برای اغلب بخش‌ ها مانند شبکه‌ های تلفن همراه ، آنتن تلویزیون و نیز پخش رادیویی با استفاده از برج‌ های مخابراتی متصل است.

ویژگی دکل صاعقه گیر استاندارد

  • امکان انتخاب شعاع حفاظتی گسترده
  • مجهز به تکنولوژی روز
  • بدون نیاز به منبع انرژی ( نور، باد، باطری و… )
  • عمر طولانی و مفید
  • یکپارچگی محور اصلی صاعقه گیر از نوک آن تا نقطه اتصال به هادی میانی
  • موفقیت در تست های میدانی و آزمایشگاهی

خصوصیات دکل صاعقه گیر

هر قسمت یک دکل صاعقه گیر باید از سلامت و کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ این بدان معناست که خصوصیات کلیدی آن‌ها دارای استانداردهای تعیین شده باشد، تا عملکرد مناسبی در زمان وقوع حادثه از خود بروز دهد. موارد زیر از جمله خصوصیات دکل صاعقه گیر هستند:

  1. تجهیزات و اتصالاتی که در دکل صاعقه گیر به کار می‌رود، مطابق استانداردهای مختلفی مثل ICE ۶۱۰۲۴، NFC17-102، NFPA ۷۸۰ و BS ۶۶۵۱ تهیه شود.
  2. تمام لوازم و بست‌ها از مس یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند.
  3. پایه‌های برقگیر هوایی صاعقه گیر یک میله نوک تیز و یک پایه مجهز به سیستم اتصال به هادی دارند.
  4. قسمت فوقانی برقگیر مقاومت زیادی در مقابل گازهای خورنده داشته و از سازگاری لازم برای حرارت‌های ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز برخوردار باشد.
  5. نوع صاعقه گیر به صورت خود اتکا باشد که با برخورد صاعقه به آن، برق به سایر بخش‌های ساختمان منتقل نشود.

قسمت‌های مختلف دکل صاعقه گیر

قسمت‌های مختلف سیستم صاعقه گیر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شمارنده صاعقه (کنتور): برای اطلاع از جذب یاعدم جذب صاعقه، شمارنده صاعقه نصب می‌شود.
  • بست اتصال دکل و پایه: یک فاکتورهای مهم برای نصب صاعقه گیر، بست اتصال و دکل مناسب است.
  • پایه مخصوص صاعقه گیر: میله نوک تیز صاعقه گیر به علت قرار گرفتن در ارتفاع بالا، باید پایه مخصوص را برای آن در نظر گرفته شود.
  • اتصالات مکانیکی: جنس اتصالات انتخابی باید از مقاومت لازم در برابر خورندگی و زنگ‌زدگی برخوردار شود.
  • دریچه چدنی مورد استفاده جهت بازدید چاه ارت
  • موارد مورد استفاده در چاه ارت برای کاهش مقاومت زمین
  • تسمه، سیم، صفحه و راد مسی
  • کلمپ مخصوص مورد نیاز برای اتصال صاعقه گیر به پایه دکل
  • بست و انواع کلمپ: برای تسمه‌ها و سیم‌های مسی به بدنه از انواع کلمپ و بست استفاده می‌شود.
  • جنس استیل ضد زنگ بدنه صاعقه گیر الکترونیکی
دکمه بازگشت به بالا