عمومیکسب و کار برتر

صدای سوت جاروبرقی

سروصدای عجیب و ناگهانی لوازم برقی همیشه ترسناک است و به محض شنیده شدن، ما را به فکر فرو می‌برد که این صدا از چیست؟‌ کدام بخش دستگاه خراب شده و چقدر هزینه روی دستمان می‌گذارد؟ در این مقاله می‌خواهیم از میان تمام لوازم خانگی، به سراغ جاروبرقی برویم و علت سوت کشیدن جاروبرقی بعد از روشن شدن را بررسی کنیم. اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده و حالا به فکر خرید یک جاروی جدید هستید، دست نگه دارید و قبل از آن، این مقاله را مطالعه کنید. شاید نیازی به خرج اضافی و خرید جاروی جدیدی نبود و مشکل به سادگی حل شد.

صدای سوت جاروبرقی

رفع علت سوت کشیدن جاروبرقی

حال که متوجه شدید صدای سوت از کجا می‌آید، باید بروید سراغ حل کردن مشکل. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید. ابتدا دستگاه را خاموش کنید و مراحل زیر را قدم به قدم پیش ببرید. در این مقاله به بررسی علت زیاد شدن صدای موتور جاروبرقی می‌پردازیم و روش‌های رفع صدای زیاد جاروبرقی را برایتان توضیح می‌دهیم. ممکن است موقعی که جارو را روی فرش می‌کشید، به علت میزان فشار مختلفی که به شلنگ جارو وارد می‌شود، جاروبرقی سوت بکشد. برای تعمیر جاروبرقی ال جی در اصفهان  از بهترین متخصصین قیمت بگیرید.

علت بوق زدن جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی‌ها در کل لوازم پرصدایی هستند و حتی اگر در سلامت کامل باشند هم، با روشن شدنشان هر کسی که خواب است بیدار می‌شود. اما این صدا نرمال است و یکنواخت شنیده می‌شود و در چنین مواقعی به نیازی نیست. وقت‌هایی که تکه‌ای آشغال توسط لوله جاروبرقی بلعیده می‌شود، صدای بالا رفتن آشغال را خواهید شنید. این مورد، نشان می‌دهد که مکش جارو به‌خوبی عمل می‌کند و جای نگرانی وجود ندارد. در این باره پیشنهاد می‌کنیم مقاله  را مطالعه کنید. تنهای زمانی که صدای بلند و جیغ‌مانندی بشنوید باید کمی نگران شوید، البته نه آنقدر که بخواهید جارو را عوض کنید! علت سوت کشیدن جاروبرقی دو چیز است:

۱. انسداد مسیر هوا

این صدا نشان می‌دهد که چیزی مسیر جریان هوا را بسته است. قسمت‌هایی که معمولا صدای سوت کشیدن جاروبرقی ازشان شنیده می‌شود، شلنگ یا لوله‌ی جاروبرقی و بدنه‌ی جارو است. از آن‌جا که جاروهای برقی با مکش و جریان هوا کار می‌کنند، وقتی مسیر هوا بسته شود، قدرت مکش کم می‌شود و صدای جیغ مانندی به گوش می‌رسد.

۲. سطح نامناسب

علت دیگر سوت کشیدن جاروبرقی ممکن است تفاوت سطوح باشد. جاروبرقی موقع حرکت روی فرش، به توان بیشتری نیاز دارد اما برعکس آن، هنگام حرکت روی سطوح سرامیکی یا کارپت، روان‌تر جلو می‌رود و مکش هم راحت‌تر است.

  1. برس چرخان و نازل را تمیز کنید: بعد از این که دستگاه را از برق کشیدید،‌ برس چرخان و نازل را بررسی کنید. اگر دسته‌ای مو یا گردوغبار دور برس پیچیده شده و کارش را مختل کرده، آن را باز کنید. می‌توانید با قیچی موها را بچینید تا کار سریعتر پیش برود. اگر در نازل مانعی ایجاد شده، آن را هم رفع کنید.
  2. شلنگ را دربیاورید و تمیز کنید: وقتی بخش‌های قبل تمیز شدند، شلنگ را جدا کنید و خوب بررسی‌اش کنید. هر مانعی که درونش دیدید را رفع، و خوب تمیزش کنید. بخش‌های اتصال شلنگ را هم خوب چک کنید. احتمال این که چیزی در آن بخش‌ها گیر افتاده باشد وجود دارد.
  3. کیسه جارو را چک کنید: لازم است کیسه هم چک شود چون کیسه هم می‌تواند در مسیر هوا ممانعت ایجاد کند. اگر دیدید که کیسه پر شده و جای بیشتری ندارد، یا عوضش کنید، یا هرچه زودتر آن را بشویید. بد نیست اگر چند وقت یکبار این قطعه عوض شود.
  4. فیلترها را تمیز کنید: معمولا فیلترها نادیده گرفته می‌شوند. فیلترها را بالا سطل آشغال بگیرید و آرام‌آرام به آن ضربه بزنید. اگر فیلترها قابل شستشو هستند، آن‌ها را با آب خالی بشویید و بگذارید تا خشک شوند. هیچوقت فیلتر خیس را در جاروبرقی نگذارید وگرنه کل دستگاه را می‌سوزاند.
  5. حواستان به تنظیمات باشد: جاروبرقی روی سطوح مختلف، نیازمند تنظیمات مختلفی است. مثلا سطح چوبی با فرش و موکت، تنظیمات متفاوتی را می‌طلبند. گفتیم که علت سوت کشیدن جاروبرقی، می‌تواند فرش شما باشد.

با خرابی جاروبرقی همه ما نگران هزینه تعمیرات دستگاه هستیم از این رو همیشه به دنبال رفع مشکل در منزل هستیم که یکی از این مشکلات سوت کشیدن جاروبرقی است که به دلیل گرفتگی و مسدود شدن مسیر هوا دستگاه و قرار گرفتن روی سطح نامناسب می باشد که باعث شنیدن بوق دستگاه جاروبرقی می شود که باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید و علاوه بر تمیز کردن چرخان و نازل، شلنگ و همچنین فیلترهای جاروبرقی را تمیز و به موقع کیسه جاروبرقی را چک و خالی کنید و در صورت خرابی و بروز انواع مشکلات جاروبرقی سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید که در تهران می توانید شماره آی بک امداد را بگیرید.

علت سوت کشین جاروبرقی و شنیدن صدای بوق

جاروبرقی به مانند هر وسیله برقی ممکن است خراب شود و با خرابی قطعات اصلی جاروبرقی چون سیم جمع کن، کلید روشن خاموش، موتور، بلبرینگ و… باعث بروز انواع مشکلات و ایرادات چون روشن نشدن، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی و حتی سر و صدای زیاد و سوت کشیدن جاروبرقی شود که مشکل سوت و بوق زدن جاروبرقی به خاطر گرفتگی مسیر هوا و قرار گرفتن دستگاه روی سطح نامناب است. اگر برای شما سوال است که چرا “صدای جاروبرقی زیاد شده” لازم است بدانید که بالا بودن صدای جاروبرقی به‌دلیل خرابی بعضی از قطعات داخلی دستگاه رخ می‌دهد.

آیا جاروبرقی شما نیز هنگام جارو کشیدن صدای ناهنجاری ایجاد می‌کند و می‌خواهید بدانید اصلی ترین علت صدای بلند جاروبرقی چیست؟ صدای بالای جاروبرقی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید که خرابی اجزاء داخلی دستگاه و موتور آن از اصلی‌ترین عوامل این مشکل محسوب می‌شود. فرقی ندارد جاروبرقی شما از چه برندی باشد، در این مقاله، ۷ علت صدای زیاد جارو برقی را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز قصد دارید قبل از اینکه موتور جاروبرقی بسوزد، آن را نجات دهید، با صرف چند دقیقه از زمان خود برای مطالعه این مقاله، علت این اتفاق را کشف کنید و جلوی هزینه‌های بیشتر را بگیرید. گاهی اوقات با برخورد ضربه به بدنه جاروبرقی، پایه‌های نگهدارنده موتور می‌شکند.

همین موضوع باعث جابه‌جایی موتور از داخل قاب جاروبرقی می‌شود. اگر اخیراً ضربه‌ای به جاروبرقی شما وارد شده و علاوه‌بر صدای زیاد جاروبرقی، قدرت مکش آن نیز کاهش یافته است، احتمال شکستگی قاب نگهدارنده موتور وجود دارد. همین موضوع ممکن است علت اصلی صدای جارو برقی بوش، سامسونگ و سایر برندها باشد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از سوختن کامل دستگاه حتما تعمیر جارو برقی را در اولویت قرار دهید. کلکتور در داخل بخش بلبرینگ، عضو حساس جاروبرقی محسوب می‌شود. تمام شدن یا کوچک شدن زغال‌ها، شکستگی کلکتور و آسیب پروانه بلبرینگ یکی از دلایل صدای زیاد جاروبرقی به حساب می‌آید..

کلام آخر

حال متوجه شدید که علت سوت کشیدن جاروبرقی‌تان چیست؟ این مشکل با کمی بررسی و تمیزکاری برطرف می‌شود و اصلا نیاز به تعمیرکار یا خرید جاروی جدیدی وجود ندارد. اگر این مقاله برایتان مفید بوده، خوشحال می‌شویم نظرتان را برای ما بنویسید.از متخصصین “آچاره” رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید. در جاروبرقی‌های قدیمی و کار‌کرده، بلبرینگ خشک می‌شود و امکان ساییدگی بخش‌های فلزی بلبرینگ وجود دارد که با تعویض آن، می‌توان از افزایش صدای جاروبرقی جلوگیری کرد. البته گاهی اوقات، روغن‌کاری مناسب به رفع مشکل صدای بلبرینگ جاروبرقی کمک می‌کند .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا