جامعه

صدور بیش از ۱۲۴ هزارگواهی معاینه فنی برتر درنیمه نخست سال/مردودی ۲۷۷خودروی با شدت صوت بالا

صدور بیش از ۱۲۴ هزارگواهی معاینه فنی برتر درنیمه نخست سال/مردودی ۲۷۷خودروی با شدت صوت بالا

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران از تست شدت صدای 10 هزار و 791 خودرو خبر داد و گفت: 277 دستگاه به دلیل حجم بیشتر رد شد.

به گزارش آپارات نیوز ، حسین مقدم در جریان انتشار آمار 817 703 خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی تهران از ابتدا تا پایان شهریور ماه اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. طبق آمار اعلام شده ، 619،628 وسیله نقلیه مربوط به مراجع اول است.

وی در ادامه توضیح داد: 14 درصد از اولین مراجع در آزمایش آلودگی گازهای خروجی ، 9 درصد در آزمایش تراز چرخ ، 4 درصد در آزمون کمک فنر ، 11 درصد در تست ترمز و 14 درصد به دلیل نقص ظاهری رد شد ؛ در مجموع 31 درصد خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی معاینه فنی را پشت سر نگذاشته اند.

مقدم با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 589 218 گواهی معاینه فنی صادر شده است که از این تعداد 124096 گواهی مربوط به معاینه فنی برتر اضافه شده است ، گفت: در مجموع حدود 21 درصد خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند. معاینه فنی بهتری داشته باشید

به گفته رئیس ستاد معاینه فنی در تهران ؛ در ماه سپتامبر ، حدود 12000 خودرو با استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین و با هماهنگی قبلی به مراکز معاینه فنی تهران ارجاع داده شدند و تقریباً همه شهروندان از 45 درصد ظرفیت پذیرش آنلاین استفاده کردند.

وی در مورد آزمایش شدت سر و صدا در مراکز معاینه فنی شهر تهران در شهریور توضیح می دهد: در این ماه 10 هزار و 791 خودرو مورد آزمایش قرار گرفت که از این تعداد 277 دستگاه به دلیل حجم بیشتر از حد مجاز رد شد. فرایند این آزمایش به گونه ای است که در حین بازرسی از قسمتهای خارجی خودرو ، آزمایشکنندگان مربوطه با تشخیص صدای غیرعادی یا بیش از حد از خودرو یا سیستم های هشدار دهنده (بوق) ، به بخش تست شنیداری ارسال می شوند. شرایط محیطی باید انجام شود و این آزمایش در برابر تجهیزات حرکتی خاصی انجام می شود و نتایج در سیستم SIMFA ثبت می شود.

مقدم در ادامه در مورد فعالیت واحدهای سیار کنترل راه در وضعیت آلودگی خودروهای سنگین تردد کننده در تهران اظهار داشت: امسال 1752 خودرو مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 76 درصد معاینه فنی و 24 درصد هنوز معاینه فنی نداشتند. “پس از آزمایش مجدد آلودگی ، همه خودروها در آزمایش آلودگی 21 درصد شکست خوردند. علاوه بر این ، این پروژه در آبان ماه 1397 به منظور کاهش آلودگی هوا و نظارت بر وضعیت آلودگی خودروهای سنگین در سطح شهر با مشارکت پلیس اجرا شد و از ابتدای امسال برای 548 خودرو به دلیل عدم معاینه فنی یا دود . جریمه صادر کرد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره تعمیرگاه های مراکز و نحوه نظارت بر آنها افزود: استفاده از خدمات تعمیر در مراکز کاملاً اختیاری است. این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه می شود و با هدف ارائه خدمات سریع مانند تعویض لامپ یا لنت ترمز راه اندازی شده است. به شهروندان توصیه می شود برای رفع مشکل به تعمیرگاه های تخصصی خودرو مراجعه کنند. هزینه ای که این تعمیرگاه ها برای خدمات دریافت می کنند بر اساس نرخ اتحادیه و لیست قیمت در تعمیرگاه با توجه به مشتریان است. مشتریان می توانند قیمت ها را مشاهده کرده و در صورت تمایل از خدمات استفاده کنند.

به گفته مقدم ، مدیریت این تعمیرگاه ها به بخش خصوصی واگذار شده است و این تعمیرگاه ها دارای کلاس جداگانه و مشخص هستند ، اما با وجود همه این موارد ، شهروندان می توانند برای تسهیل بازرسی پاسخگو با مدیر دفتر فنی مربوطه تماس بگیرند. مرکز به برنامه ریزی رجوع به موضوع شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در مورد وضعیت مراجعه به مراکز گفت: مراکز در حال حاضر در شرایط عادی هستند و هیچ صف ندارند و مشتریان می توانند در کوتاه ترین زمان از خدمات مراکز استفاده کنند. به شهروندان توصیه می شود به دلیل تشدید آلودگی هوا در نیمه دوم سال ، با شروع فصل سرما ، خارج از الزامات قانونی مربوط به معاینه فنی سالانه ، آلودگی وسایل نقلیه خود را کنترل کرده و معاینه فنی بهتری را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه اولین بازدید معاینه فنی تاکسی ها در تهران در پنج مرکز معاینه فنی بیهقی ، شقایق ، دماوند ، چمران ، نیایش رایگان است ، افزود: می توان از آن پرس و جو و کنترل کرد ، آنها می توانند این کار را به صورت رایگان انجام دهند. هر بار که سالانه از مراکز معاینه فنی اعلام شده بازدید می کنند ، از برنامه اولین بازدید استفاده کنند. هزینه اولین بازدید از معاینه فنی خودروهای سبک مبلغ 47 هزار تومان است و تاکسی های با طول عمر 10 سال و کمتر طبق قانون و تصویب دولت باید هر 6 ماه یکبار و تاکسی ها با طول عمر بیش از 10 سال هر سه ماه یکبار معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.

به گزارش وب سایت شهرستان ، مدیر معاینه فنی خودروهای تهران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس گفت: قهرمان مردان هشت سال دفاع مقدس به عنوان جامعه نمونه ، نمایشگاه دارد. نصب عکس ها ، پوسترها و فضای محیطی در دو محل ساختمان مرکزی و مرکز آزمایش فنی بیهقی ، به آنها ارائه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا