بین الملل

صعود به فینال سخت است، اما غیرممکن نیست/ جام ملت‌ها تجربه‌ای برای جام جهانی است

انتظار از تیم ملی نمایش آبرومندانه است

صعود به فینال سخت است، اما غیرممکن نیست/ جام ملت‌ها تجربه‌ای برای جام جهانی است

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: برای صعود به دیدار فینال جام ملت‌های آسیا باید تمام توان خود را بگذاریم.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص حضور تیم ملی فوتبال ایران در گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر اظهار داشت: گروه خوبی است و حریفان قدرتمندی نداریم. احساس می‌کنم اگر به چشم بازی‌های تدارکاتی به این سه دیدار نگاه کنیم در مراحل حذفی شرایط بهتری خواهیم داشت. امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین نمی‌توانند مانع صعود تیم ملی به مرحله بعد شوند.

**نگاه فدراسیون بسیار مهم است

وی افزود: تمامی تیم‌هایی که در سید یک قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا قرار دارند با مشکل چندانی برای صعود به مرحله دوم تورنمنت مواجه نمی‌شوند. باید دید تیم ملی کشورمان با چه دیدگاهی در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. نگاه فدراسیون بسیار مهم است و اگر هدف رسیدن به دیدار پایانی باشد باید بهترین تدارکات ممکن را برای تیم در نظر گرفت. اگر هم هدف کسب تجربه برای بازیکنان جوان‌تر است تا برای جام جهانی بعدی صاحب تجربه بیشتری شوند این تورنمنت می‌تواند تا حدود زیادی بازیکنان را صاحب تجربه کند.

**صعود به فینال خیلی سخت است 

پیشکسوت تیم ملی درباره اینکه اگر نگاه فدراسیون حضور پر قدرت در جام ملت‌های آسیا باشد، ظرفیت حضور در بازی فینال را داریم، عنوان کرد: غیرممکن نیست اما خیلی سخت است که به دیدار پایانی برسیم. به خاطر اینکه مدعیان اصلی قهرمانی جام ملت‌ها، برنامه‌ریزی بسیار خوبی نسبت به گذشته داشته‌اند، لیگ‌های قوی دارند و لژیونرهای خوبی در اروپا دارند. به خصوص در شرق آسیا ژاپن و کره جنوبی در وضعیت بسیار خوبی هستند، عربستان هم بازیکنان بزرگی چون کریستیانو رونالدو را به لیگ خود اضافه کرده و استرالیا هم بیش از همه مدعیان در اروپا لژیونر دارد. باید تمام توان خود را بگذاریم و کمترین اشتباه را در برنامه‌ریزی، نحوه اجرا و در جریان تورنمنت داشته باشیم تا بتوانیم نتایج مدنظر را برای صعود به فینال بگیریم.

**قلعه‌نویی که شناخت کاملی از فوتبال ایران دارد

بیاتی‌نیا یادآور شد: اگر با هدف تغییر نسل در جام ملت‌های آسیا حضور یابیم در آینده نفع بیشتری خواهیم برد. نگاه حضور درخشان در جام جهانی باشد، به بازیکنان جوانی که در لیگ برتر درخشیده‌اند فرصت بازی خواهد رسید و آنها می‌توانند کسب تجربه کنند. از طرف دیگر قرارداد سرمربی تیم ملی تا جام جهانی تمدید شود و به قلعه‌نویی که شناخت کاملی از فوتبال ایران دارد این فرصت داده شود تا جوان‌گرایی خوبی در تیم ملی ایجاد کند. قطعاً انتظار حضور آبرومندانه است اما در جام ملت‌های آسیا می‌توان برای جام جهانی تجربه کسب کرد و البته در قضاوت کادرفنی تیم ملی نگاه منصفانه وجود داشته باشد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا