جامعه

صفر تا صد حادثه رخ داده برای مهسا امینی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

صفر تا صد حادثه رخ داده برای مهسا امینی - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته فرجا وی در برنامه خط اول شرکت کرد و گفت: شعار هفته. فرجا سال 1401 «پلیس در خدمت مردم – مردم حامی پلیس» است و ما همیشه خود را خدمتگزار مردم می دانیم.

وی گفت: پلیس در حال تدارک اربعین است بودن و بیش از 30000 افسر پلیس بیش از 45 روز در مرزها بودند و من نیز در مرزهای کشور بودم.

اشتری با اشاره به اتفاقی که برای مرحوم مهسا امینی رخ داد، گفت: بیست و دوم شهریور ماه در شلمچه حضور داشتم، همکاران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با من تماس گرفتند و گفتند خانمی به نام مهسا امینی بیهوش در حراست است. پلیس در خیابان وزیره بهوش و اکنون در کما هستند.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به تماس تلفنی خود با فرمانده انتظامی تهران و صدور سه دستور در این زمینه، گفت: اولین کار این بود که تمام تلاش خود را بکنید تا حال این خانم بهتر شود و تصور کنید که او دختر برده ای است که این کار به او رسیده است. اتفاق افتاد من هم تهرانی نیستم همه چيز شما می توانید انجام دهید

وی ادامه داد: مشکل دوم این بود که به همراهان این بیمار (والدینش که از شهرستان به تهران آمده بودند) گفتند خدمات ویژه دریافت کنند. آه تو و نکته سوم این بود که ابعاد این امر بدون هیچ گونه مصالحه ای پیگیری شود و اگر همکاری تخلف کرده است، احراز شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله از شلمچه به تهران بازگشتم و شخصاً موضوع را پیگیری کردم، گفت: من بلافاصله از شلمچه به تهران بازگشتم. وی ادامه داد: روز پنجشنبه 3 شهریور درخواست صحبت با پدر مهسا امینی را داشتم و حدود بیست دقیقه با پدر این خانم صحبت کردم. من ابراز پشیمانی کردم و گلایه های این پدر را شنیدم و او را به آرامش دعوت کردم.

اشتری افزود: به خانم گفتم. پدر امینی گفت: تا این لحظه با پیگیری هایی که داشتم قاطعانه اعلام می کنم که هیچ ضربه ای و مجروح این اتفاق در این حادثه رخ نداد. البته هنوز تحقیقات باید تکمیل شود و او موافقت کرد، اما اعلام کرد که از طرف ما دکتر برای مداوای دخترمان می آید که ما هم موافقت کردیم و حتی گفتیم آن دکتر را به تهران منتقل می کنیم. بگو دکتر رو منتقل کن

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه پدر مهسا امینی از من خواسته بود با یکی از همراهان تلفنی صحبت کنم، گفت: آن همراه گوشی را برداشت و عصبانی شد و صحبت کرد و من به او اجازه دادم تمام حرف هایش را بزند. کلمات، کلمات تا آرام شود.» پس از پایان صحبت های این همراه، او را به آرامش دعوت کردم و از او خواستم که پدر و مادر مهسا امینی را آرام کند.

وی با بیان اینکه روز جمعه اعلام شد مهسا امینی به فضل الهی درگذشت، افزود: برای تسلیت به خانواده مهسا امینی تماس گرفتم اما نشد و به آنها پیام دادم و گفتم جسد دخترشان را به هر کجا منتقل کنند. به هر نحوی مکان لازم است پلیس کمک کند زیرا این وظیفه آنهاست مانند است.

اشتری که بلافاصله به سازمان بازرسی و سازمان اطلاعات فرجا اعلام کردیم این موضوع را بررسی کنند، گفت: از آنجایی که خانم امینی سوار ماشین گشت امنیت اخلاقی شد تا اینکه وقتی به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزیرا رسید هیچ کتک کاری نداشت. مجروح در انتقال این زن به کلانتری امنیت اخلاقی وجود نداشت.

فرمانده انتظامی با بیان اینکه پلیس حدود 20 سال است که کلاس های آموزش عفاف و حجاب را برگزار می کند و این وظیفه ای است که قانون بر عهده پلیس گذاشته است، گفت: در فیلم همه دیدند افرادی که به راحتی در آن کلاس حاضر می شوند. در آن مکان نشستند و البته هیچ اجباری بر آنها اعمال نشد نه من می گویم آن کلاس مکانی برای تفریح ​​است.

وی ادامه داد: با همه افرادی که در محل حضور خانم خانم بودند صحبت کردیم. امینی سوار خودروی گشت ارشاد شد، همگی تایید کردند که هنگام سوار شدن مهسا امینی به خودروی گشت امنیت اخلاقی هیچ گونه برخورد یا حادثه فیزیکی رخ نداده است و به اطلاع مردم می‌رسانم که با آنها صادق هستیم و واقعاً هیچ حادثه فیزیکی نداشته است. حادثه بین این خانم و ماموران

دکمه بازگشت به بالا