بین الملل

صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

صیانت از مرزهای شناخته ­شده بین­‌المللی اجتناب­‌ناپذیر است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه ای در خصوص تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی اعلام کرد: حفاظت از مرزهای شناخته شده بین المللی و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در بیانیه ای دیدگاه های مطرح شده در جلسات اخیر این کمیسیون را در خصوص تحولات و تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی بیان کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی به عنوان کمیسیون تخصصی پیگیر مسائل امنیتی و سیاست خارجی در هفته جاری جلسات متعددی را با حضور نهادها و ارگان های ذیربط و کارشناسان خبره پیرامون تحولات قفقاز جنوبی برگزار کرد. منطقه ای که نتایج آن انتظار می رود می تواند به پیشبرد هرچه دقیقتر اهداف اساسی کشور، ثبات و امنیت منطقه ای کمک کند.

متاسفانه برخی تحرکات در ماه های اخیر منجر به برهم خوردن معادلات و ترتیبات امنیتی و سیاسی در این منطقه حساس شده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با عنایت به تحولات و اهمیت موضوع تاکید می کند که حفاظت از مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده و تمامیت ارضی کشورها یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و هرگونه نقض آن غیرقابل قبول است. و برخلاف اصول حقوق بین الملل. . جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه را به حسن همجواری دعوت می کند و بدیهی است که به تحریکات ایجاد شده توسط صهیونیسم بین المللی و ناتو در منطقه پاسخ مناسب، قاطع و به موقع خواهد داد و طرح های توطئه گرانه ژئوپلیتیکی در حال پیگیری است. رؤیاها و آرزوهای تاریخی و تخیلی که صلح و امنیت پایدار را نقض می کند، با واقعیت تاریخی و الزامات ژئوپلیتیکی این منطقه فاصله زیادی دارد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود، تحولات این منطقه را با حساسیت و دقت مضاعف در دستور کار خود قرار داده و اقدامات لازم را در راستای منافع ملی انجام خواهد داد. . و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا