جامعه

ضرورت نگاه آینده‌نگرانه به مسائل کشور و برنامه‌ریزی برای نسل جدید

ضرورت نگاه آینده‌نگرانه به مسائل کشور و برنامه‌ریزی برای نسل جدید

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی روسای ادارات ارزیابی عملکرد بر ضرورت نگاه آینده نگر به مسائل کشور و برنامه ریزی برای نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش آپارات نیوز یوسف نوری در نشست تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد قطب یک کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره سیاست کلی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: در فصل ششم سند تحول بنیادین، اهداف اصلی استقرار یک سیستم کارآمد، کارآمد و پاسخگو به ما محول شد. منابع بین المللی سلامت اداری را در برابر فساد بیان می کنند و تعاریف قانونی دارند که از آن به عنوان مبانی مشروعیت در کشور ما یاد می شود. علاوه بر تعاریف حقوقی، ما به شدت معتقدیم که امور اداری باید در جهت رضای خداوند باشد.

نوری با اشاره به تحقیقی که در دانشگاه استنفورد با عنوان 2040 در حوزه مدیریت انجام شد، گفت: این دانشگاه پول گرفت تا در مطالعات خود اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است و بگوید پیشرفت جمهوری اسلامی نمایشی است. اما بعدا ببینید گفتند خیلی از اقدامات مانند واکسیناسیون حداکثری در ایران جنبه نمایشی نداشته است، سپس با اقدامات نامناسب می‌خواهند مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کنند، پس باید مراقب باشیم که چنین افکاری توسط بدخواهان به دانش‌آموزان القا نشود. دشمنان انقلاب اسلامی

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: دلایل زیادی وجود دارد که فساد در کشور ما سیستماتیک نیست. بسیاری از مسئولان و نمایندگان در کشور ما حتی مالک نیستند. باید مدیریت هوشمندانه را در اموری اعمال کنیم که هم ابزار و هم تکنیک دارند. ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در این عصر هوش مصنوعی بسیار کارآمد هستند و امروزه باید از روش ها و ابزارهای مدرن استفاده کرد.

این عضو کابینه مردمی دولت با بیان اینکه این روزها صحبت های زیادی درباره «نسل Z» شده است، خاطرنشان کرد: به این دلیل است که «نسل آلفا» نیز از راه رسیده و اکنون باید برای «نسل بتا» برنامه ریزی کنیم. نگاه آینده نگر به مسائل در آموزش و پرورش مهم ترین سلامتی، سلامت معلم است، زیرا سلامت علمی را به همراه دارد و از سرمایه های ما بهتر استفاده می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و ارتباط وزارت آموزش و پرورش، نوری یادآور شد: 300 هزار نفر جذب آموزش و پرورش شده اند که 60 درصد آنها دارای رشته های غیرمتعارف هستند که باید اصلاح شود. معلم باید معلم را به نمایش بگذارد و نقش خود را به درستی انجام دهد. در واقع، بسیاری از اوقات معلم نیاز به دیدن ذهن دانش آموز دارد. معلم باید از مسیر تربیت معلم خارج شود و به مقام والای معلمی برسد، بنابراین باید تربیت معلم را احیا کنیم. در این راستا 415 هزار متر مربع به فضای فیزیکی تربیت معلم اضافه شده و اقدامات دیگری برای بهبود وضعیت در حال انجام است. معلمان باید به دانش آموزان توجه کنند زیرا دانش آموزان جماد نیستند که بتوانیم اراده خود را به آنها تحمیل کنیم. همچنین باید به نقش معلمان و والدین توجه کنیم و به آنها احترام بگذاریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا